Aeotec Heavy Duty Switch 40A - viser temp. i FH

Hei

Jeg har installert en Aeotec Heavy Duty Switch i en bod. Den eneste funksjonen den har er å slå på eller av varmekabler i en utvendig trapp. Styring av dette fungerer fint i FutureHome-appen.

Men tilknyttet bryteren kommer det også opp en temperaturvisning i FH-appen. Temperaturen vises som 30,4 grader Celsius konstant, noe som naturligvis ikke er korrekt temperatur i rommet (ligger normalt rundt 15 grader i dette rommet). Jeg har ikke greid å finne noe dokumentasjon som tilsier at bryteren er utstyrt med hverken temperatursensor eller termostat eller noe tilsvarende, så jeg antar at det er en bug i FH som medfører visning av temperatur…?

Det er i og for seg ikke et stort problem, men temperaturen kommer opp under “Klima” i appen og antyder altså at temperaturen i denne boda er 30,4 grader, noe som er litt forstyrrende. Jeg skulle gjerne fått bort denne temperaturvisninga. Finnes det en måte å gjøre det på?

Noen andre som har samme erfaring med Aeotec Heavy Duty Switch?

Det er temperaturmålar i desse, men den måler temperaturen internt i brytaren. Der er ingen måte å slå av denne på.

Vonleg kjem der ein fiks i FH etter kvart som gjer at ein kan få fjerna desse frå snittemperaturen.

Ok, det er greit å vite :+1:

Jeg stusser allikevel på at temperaturen er såpass høy. Bryteren har vært montert noen måneder, og den har ikke vært slått på i det hele tatt foruten testing etter montering, og den kjennes ikke varm på utsiden. Skulle tro temperaturen inne i bryteren vil gå mot omgivelsestemperatur over tid?

Jeg var nå inne i FH-appen og trykket clear og poll. Da endret temperaturen seg til 31,2 grader. Temperaturen i rommet er nå 15,6 grader ifølge Adax wifi-ovnen som er montert på veggen der. Jeg har vært inne å gjort dette en gang tidligere også, for en måned eller to siden kanskje. Jeg mener temperaturen da endret seg fra 30,6 til 30,4. Tida imellom har samme temperatur vært vist. Så temperaturen ser ikke ut til å oppdateres på noe automatisk vis heller… Kan det være et stort avvik på den innebygde sensoren (på rundt 15 grader)?

En måte å fjerne uønskede temperaturer fra gjennomsnitt hadde vært fint! Eller å fjerne dem overhodet. Jeg har også en utetemperatur som vises i lista (ønskelig), men som kanskje da også tuller gjennomsnittet litt til…

Vår viser 35,8°C og står i eit rom der romtemperaturen ligg ikring 25°C. Eg reknar med at elektronikken i brytaren genererer litt varme heile tida så lenge brytaren er tilkopla straum, sjølv om tilkopla last er slått av. Så eg trur ein lyt rekne med at desse uansett viser ein del over romtemperatur. Om brytaren ikkje kjennast varm ut på utsida så kan det hende at sensoren er integrert i elektronikken og måler temperaturen langt inne i systemet (her berre spekulerer eg).

For å få meir fortgang i sakene når det gjeld snittemperaturar, stem gjerne fram desse sakene på Canny:

https://futurehome.canny.io/issues/p/gjenomsnittstemperatur/

https://futurehome.canny.io/issues/p/outdoor-rooms-in-new-app-should-not-affect-average-temperature/

Akkurat. Ser det er flere som har samme issue på den ene saken du linker til. Jeg har nå gitt begge min stemme :+1:

Takk skal du ha!

2 Likes