Aqara water leak sensor, kun "indicator_ctrl" service

Hei, jeg har lagt til 3 lekkasjesensorer fra Aqara. Alle kommer opp med kun “indicator_ctrl” som service. Har prøvd å slette og inkludere flere ganger, via app og ThingsPlex. Har og skiftet batteri. De er ikke kjøpt samme plassen. Kan noen gi noen råd og vink til hva som er problemet?

Jeg har samme problem ,har kjøpt noen tidligere de virker fint , men etter all zigbee oppdatering i det siste får jeg ikke lagt til en ny vannsensor lenger. Prøvd fra app og thingsplex har også vært i kontakt med support men uten at det løste noe. Mangler service ,alarm kommer bare inn som “ikke gjør noe på type” Har gitt de opp og lagt de inn i homeassistant isteden der virket det med en gang.

Samme problem her, får inkludert enhetene, men får jo ikke benyttet de.
Så nå har jeg 4 lekkasje sensorer jeg lurer på om jeg bør returnere…eller om det snarlig kommer en fiks som gjør at de kan brukes.

Hei!
Vi jobber med å løse dette problemet. Jeg er usikker på hvor lang tid det vil ta, men det er på planen til ZIgbee-utviklerne.

Hei takk for svar
Flott dere jobber med det. Jeg vil tro det kan være en interessant juridisk sak dersom de som nå har installert dette for lenge siden, når det fungerer, får en vannlekkasje som ikke blir varslet med dertil større følgeskader. Risikerer dere da et objektiv ansvar og erstatningskrav…
Uansett, fint det blir fikset, det kan jo ikke være all verden å få til når det fungerte hos dere tidligere :slight_smile:

Mvh
Atle

1 Like