Easee og Adax på hytte og home

Jeg har FH hub hjem og på hytte. Jeg har også Easee lader hjemme, og plannlegger å installere et nytt lader på hytte (har ikke bestemt produsent ennå - avhengig av timingen…)

Førrige uke installerte jeg Easee appen i playground på hytte hubben - var egentlig en uhell, men tentke siden det var en mulighet at jeg skulle kjøpe en til, la jeg den stå. Den var ikke logget inn til Easee, men var på dagen jeg installerte den.

Fordi jeg er “smart,” jeg installert ADAX sin app også på hytte hubben- har kjøpte ovene, men venter med å installere de. Den var logget inn til ADAX (også en uhell).

I dag så jeg på energibruk på hytte. Faktisk forbruk fra FH HAN er riktig, men plutselig har jeg forbruk på begge lader (som ikke engang ekisteres), og klima (som også ikke ekisteres).

På grunn av Hans flommen, det eneste som er koblet opp til strøm er tørkemaskiner (ikke gjennom FH) og 3 Hue plugger - gjennom FH).

Forbruk til elbildading hjemme vises også på hytte, selv om den er ikke innlogget. Jeg har fjernet appen på hytte hubben nå.

Har noen sett ligende? Jeg tenker at integrasjonen/API takler ikke Easee på to forskjellige hubber og sender forbruksdata til begge, men det kan også være feil i mitt oppsett.

Det med klima gjør at jeg klør meg i hode siden jeg trodde ikke ADAX rapporteres under klima - har jeg forstått feil?

Jeg så på FB andre rapporterte det samme problem. På adax, ble jeg automatisk logget tilbake inn på hytte. Rapporteringen stoppet ikke før jeg lagde ny konto hos adax og brukte den til å logge inn på hytte hubben.