Enocean enheter og intervju i gammel hub?

Hei
Hva har skjedd med overgangen fra 1.7 til 1.9 hvor Enocean enheter ikke kunne overføres?

Jeg har fått beskjed om at Enocean-enheter kan styres i 1.9, men vil de bli overført med gjeldende innstillinger?

Hei, og velkommen til forumet :slight_smile: De skal også følge med over ja. Opplevde du noe annet?

Hei

Det fungerte fint. Det eneste som feilet i overgangen til 1.9 og ny app var 1 stk Heatit varmestyring av gulvvarme, gen.1. Vi har 2 andre tilsvarende enheter som fungerer fint, så jeg vet ikke hva som har skjedd. Boen erfaringer med dette? Det kan virke som at det er dårlig signal mellom hub og termostat, men det har aldri vært et tema før oppdatering og ny app. Kan det være at den må slettes og legges til på nytt?

Mvh
Jostein

Rekonfigurerte du enhetene etter oppdatering ihht guiden?

Om du fortsatt har problemer etter det, kan det nok være lurt som du sier å ekskludere og deretter legge inn på nytt :slight_smile:

Fulgte guiden for oppgradering til 1.9 og det meste fungerer som tidligere.
Det merkelige er at gulvvarme i gang fungerer som tidligere med tidsstyring/automasjon, men gulvvarme i entré, 5 m bortenfor, sliter med signal (tror jeg). Men skal forsøke å registrere denne på nytt og se om det hjelper.
Har også et utropstegn ved Klima på hjemskjermen i ny app men ingen feilmelding å finne når jeg går inn i undermeny.

Finner ikke knapp for rekonfigurering under enheter og ulike kablede enheter. Alle enheter er oppgitt med korrekt betegnelse, f.eks. «Gulvvarme entré».

Mvh
Jostein Korsnes