Futurehome Brannalarm volum

Hei,

Er det noen som vet om det går an å justere volumet på Futurehome brannalarmer, de er FRYKTELIG høye. Ja eg vet det er meningen men ungene blir sykt skremt og tror vi hadde våknet med 1 hakk ned.

Eg spurde om det same her tidlegare. Då fekk eg til svar at det var lovkrav som gjorde at det måtte vere så høgt volum, og at det ikkje vart noko å gjere med.

Eg kunne sjølv tenkt meg å skru ned dette eit hakk eller fem, eller endå betre: Kunne skru det heilt av og berre ha stemmevarslinga på. :+1:

Tror Futurehome sine er i det øvre skiktet volummessig, eg har forsøkt nå å la bare den i stuen lage lyd, når eg kjører test ser det ut til å fungere, men vet ikke hva som skjer når «shit hits the fan».

Det er dessverre ikke så mye å gjøre med volumet.
Om du har valgt sensorene inne på innstillinger → alarm → hva skal skje i tilfelle brann? → deaktivere sirenen, så skal det fungere (også when it hits the fan) :smiley:

1 Like

Så viss du til dømes har 10 brannvarslarar, men berre vil at sirena skal gå av på tre av dei ved brann, så kan du slå av sirena på dei andre sju? Forstår eg deg rett no?

Det trur eg i så fall hadde vore ei god løysing for vår del, som har temmeleg mange av desse. Det er rimeleg heftig når alle går av på likt… :sweat_smile:

Jepp, det er slik det skal funke. La oss si at du har varslere i 10 rom, hvorav 2-3 av de står i gang eller store oppholdsrom, så ville jeg vurdert å ha aktiv sirene på de i gang/sentralt i boligen. Det kommer jo selvfølgelig an på boligstørrelse, bygningsmasse osv., men det er absolutt en mulighet.
Alle 6 varslerne vil fungere, og hvis én av de som er “deaktivert” i hobbyrommet f.eks. skulle oppdage røyk, vil selvfølgelig denne ule for full hals og deretter aktivere de andre sirenene som er markert som tilgjengelig for aktivering :smiley:

1 Like

Fantastisk, då skal eg nytte meg av denne mogelegheita! :smiley: :+1:

Gjeld dette både sirena og den stemma som seier kor det brenn, eller er det berre sirena som vert hindra i å gå av?

Oi, det var et godt spørsmål. Jeg må undersøke dette litt nærmere før jeg gir deg et svar.
(Blir ikke så god stemning på kontoret om jeg tester det her nå :sweat_smile:)

1 Like

Lurt å ikkje terge på seg alle kollegane, ja! :joy::+1: