Heatit Z-trm3 reagerer ikke i klima

Forsøkt meg på dette gjentatte ganger men blir aldri tatt tak i hos support. Kan noen her snart hjelpe meg med det? Opplever til stadighet at huset er varmt eller iskaldt da termostatene ikke reagerer.

Endrer jeg temperatur i slideren under klima så er det 50% sjans for at termostaten reagerer. Klima viser at ny temperatur er satt men termostaten viser det samme. Kan også se under kanaler at temperatur ikke er endret.

Endrer jeg temperatur på den valgte termostaten i samme fane hvor jeg finner kanalene reagerer den med en gang.

Virker som modusskifte gjøres i klima fanen og ikke kanal fanen og det fungerer jo ikke. I går kveld viste appen at ny temperatur var satt under klima men ingen av termostatene hadde endret seg. Fikk beskjed om at «HUB Core» oppdatering skulle løse dette noe den ikke har gjort.

Kan noen snart ta tak i dette? Er en kjempe frustrasjon!!

Oppleverd et samme problemet.

Når du drar og slipper slideren, så skal det gå en kommando til Z-TRM3 om å endre set-punkt i det du slipper slideren. Denne kommandoen går ikke ut når du drar og slipper.

Hvis du bruker pluss eller minus eller “tapper” på ønsket temperatur på slideren, så går det kommando til Z_TRM3.
Ihvertfall hos meg.

Opplever tilsvarende problemstilling på dimming av lys via Hue.

Jeg tror FH har et generelt problem med sliderfunksjonen.

Tror det stikker dypere enn som så. Det største problemet er ved modusskifte. Sjelden jeg er manuelt inne og endrer temp men har erfart det da også at den ikke reagerer med mindre jeg gjør det fra kanaler.

Ved søvn i går så så det ut i klima at alle nye temperaturer var satt men når jeg tok en titt på termostatene og under kanaler så jeg at gammel temperatur fortsatt sto innstilt.

OK

Jeg er såpass fersk på dette med FH at jeg har ikke tatt i bruk moduser enda, men det kommer nok.

Har du sett i Thingsplex under “meassage stream” om det faktisk går beskjed til Z-TRM3 om å endre temperatur ved modusbytte?
Det var sånn jeg oppdaget at det ikke gikk ut kommando når jeg trakk slideren til ønsket temperatur.