Helt fersk

hei
jeg er helt fersk på futurehome, har lekt litt med xcomfort tidligere, og er vant til at man laster inn både brytere og mottakere for så å tildele hvilke vipper som skal styre hvilke lyskilder.
Jeg er litt usikker på om denne erfaringen ødelegger litt for meg når jeg skal forsøke å sette opp futurehome hos meg.
jeg har en liten test gående med en ikea trådfri pære og en namron bryter, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal “koble de sammen” i appen, finnes det en kakeoppskrift for dumminger på dette?

Det er forøverig en firekanalers zigbee bryter det er snakk om. Ønsket er å ha fire soner som styres av den bryteren og at man har ikea bryteren eller en annen bryter for å styre fargetemperatur alle soner i samme rom

Det ligg uten eit webinar frå Futurehome som forklarer korleis Futurehome er bygd opp samt nokre praktiske eksempel. Nyttig å sjå for å forstå korleis ting heng saman.
Kanskje det er noko nyttig for ditt problem rundt 45 minutt ut i webinaret?

Ja det har du rett i, jeg har sett denne videoen, og begynt å klore litt i thingsplex. Dog så kommer jeg ikke så langt, jeg har forsøkt å sette opp noe veldig enkelt med nevnte bryter og en trådfri pære, men det skjer ingenting. Det er nok noe grunnleggende jeg gjør feil. Jeg forsøker å assosiere i stedet får sånn scenario men jeg driver jo med gjettelek foreløpig, jeg aner ikke hva jeg driver med :rofl: jeg merker at jeg savner noen tutorialer :wink:

Det er verdt å merke at det er en zigbee bryter kanskje