Hjelp med å sette opp en Flow?

Hvis de er opprettet i appen, så er det ikke sikkert du finner dem igjen i thingplex, da må du i såfall lage de der

Har satt opp den som skal trigge lyset under 100 lux, men prøvde med lommelykt nå. Og den skrur seg ikke av, må jeg ha en node som skrur lyset av hvis lyset kommer over 100 lux igjen?

Det er helt riktig👍

Må denne være med? Og hva er formålet med den?

Hvis den sto der, så la den være. Mener det i hovedsak gjelder virtuelle enheter.

Det funka stunned
Nå ble jeg overraska

Vet du hvordan time trigger teller dager? Har en som flow som har med mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, søndag. Men nummereringa på dagene kommer som 0,1,2,3,4
Tok litt tid før jeg skjønte den totalt bakvendte og rare måten å benevne et klokkeslett :wink:

Morro.

Cron tider, kan du få hjelp med her: Cron examples - Crontab.guru

Den der var helt gull :ok_hand:

Kan det gjøres på denne måten? Blir forsåvidt 2 i 1

Ja, det ser supert ut :slight_smile:

:thinking: 22:30 skal lyset i gangen av, og det gjorde det og forsåvidt, men det må være noe med flowen til lux måleren som overkjører. For etter noen få min så kommer lyset på igjen…

Hvis du etter action som slår av lyset, setter en ‘Set variable’ navneksempel ‘lys_gang_kveld’, type BOOL og statisk FALSE. Denne må være global. Så må du lage en Time trigger, som på et passende tidspunkt setter den variablen til statisk TRUE

Deretter legger du til denne i en IF node i LUX flowen din, som da fungerer hvis Global variabel ‘lys_gang_kveld’ er TRUE
Når denne da kl 22.30 endres til FALSE, så vil ikke LUX flowen ikke kjøre

Da prøvar me :slight_smile:

Jupp, vet du hvordan jeg fjerner strekene som dras mellom nodene, uten å måtte slette de og så legge inn nye?

Enten må du fjerne ‘Success transistion’ i Source code, ellers må du trekke forbindelsen til en annen/ny node, elllers må su slette og legge til på nytt

Prøvde å fjerne success transition under variablen i source code, tror neppe jeg gjorde det riktig. Borte ble i allefall streken ikke. Så la den inn på nytt, sånne kildekoder er litt skummelt :wink:

Når du fjerner noe i source koden og lagerer, så må du refreshe siden

Satt pil på bildet, vil den action noden trigge variablen slik jeg har satt det opp?
Kom på en ting til, for det gjelder jo ikke bare når lyset er av, men også når den er dimmet ned til et visst nivå, og det nivået ligger under det som er satt lux måler skal skru på lyset til. Så skrur denne lyset opp igjen.

Men vil ikke time triggeren løpe og gå hvis en ikke stopper den?

Ser ikke noe bilde.
Hvis du skal dimme opp lyset til en viss lux verdi, begynner det å bli rimelig avansert og vanskelig å forklare.

Hvis det ikke er globale variabler, så kan du se variablene inne i flowen.
Show variables

En timetrigger vil gå helt til du stopper flowen ja

Jeg mener at luxmåleren ikke skal overstyre lysene etter et gitt klokkeslett, uavhengig hvilken styrke de står på eller er av. Hvordan stoppes en flow?

Kan denne trigge? Eller må jeg ha en timetrigger?

Og hva gjør jeg her nå? Ble usikker på hvor true og false skal hen