Hjelp med å sette opp en Flow?

Skjønte ikke en dritt… Viser bildet du la ved det du nevner her?

Dn viser kalkuleringen i transform noden.

Tror jeg må ha en step by step forklaring på hvordan jeg setter opp denne. Helt noldus…

Jeg kan prøve å lage en mer detaljert beskrivelse i morgen eller lørdag

Det er såpass ja, ja der ser du, sånne som meg skjønner ikke sånne ting sånn helt uten videre.

Ikke værre enn at jeg ikke har tid før i morgen kveld😉

Fikk forresten til å legge inn kildekoden du sendte meg, bare jeg som snubla litt i copy paste :wink:

Hei,
Beklager altså, men jeg får det ikke til å fungere stabilt, så lenge den skal hente verdien som er satt.
Den går noe nedover, så hopper den opp og ned.
Enten er det en bug i thingsplex eller så går det rett og slett ikke med så mange steg i en flow.

Jeg kommer til å fortsette å tenke på løsning, men lover ingenting

Har en liten nøtt jeg ikke helt skjønner. Nå virker i allefall lux triggeren som den skal. Men etter at lysa har kommet på så vil jeg ha mulighet til å justere lysstyrke eller skru av noen lys ettersom jeg ønsker. Men der kicker triggeren inn etter et par minutter. Ikke kan jeg sette et spesifikt tidspunkt, for det blir litt håpløst å holde tritt med endringene fra dag til dag.
Men det er kanskje der en virtuell trigger kommer inn? Som jeg ikke har helt skjønt greia med ennå.

Så virker det ikke som “IF HOME” ikke virker, men trodde det var en default som ferdig node som man bare kunne sette rett inn. Men denne har vist seg å komme litt i veien for at en flow ikke vil starte.

Blir et dilemma det der, men jeg tror kanskje du kan løse det hvis du, etter legger til en Statisk variabel når flowen har kjørt og bruker denne i en IF node etter lux triggeren, så dersom variabel er True så fortsetter ikke flowen.
Så må du ha noe annet som setter denne statiske til False, slik at lux triggeren igjen virker.
Hvis du forsto hva jeg mente.

Vedrørende modus variabel, så skal det være en default flow ja

1 Like