For noe skit! Er jo ikke sånn dette skal fungere
Snakk med support på telefon på mandag? Kan hende de kan justere slik at det funker.
Men utrolig dumt å høre at det ikke funker nå…
Kontaktet Termo-Floor via support, men ja må ringe de på mandag…
Håper på positivt utfall
Blir hjemmekontor på mandag jaffal…
Søndag, og ja, det skjedde igjen, men denne gangen med en vri.
Oppdaget ved en tilfeldighet at det var lenge siden STUE hadde oppdatert seg. (oppdatering i parameter er satt til 60sekunder)
Forsøkte så igjen Poll, Reconnect og til slutt Clear… Da skjedde det noe rart…
Signal er fortsatt OK, men klarer ikke sette “mode” til feks heat, og jeg får ikke opp power og energy…
Etter 25 minutter kommer Power og energy, men kan fortsatt ikke sette modus til feks heat, da får jeg “No response from the adapter”, får samme melding på “cool” og “off”
Men 19:16 da ser det ut til at det funker igjen… bare at temperatur er noe feil… det var ikke 26 grader i stuen på søndag!
- Og det er tydelig at oppdateringer går vesentlig tregere enn det paramterne er satt til…
MEN denne gangen har den gått fra “Signal Problem” til “Signal OK”, av seg selv…
Da kan det hende dette skjer oftere da, men at det “reparerer” seg selv uten at jeg har lagt merke til det. Jeg har altså kun sett de gangene den har mistet kontakt i det den varmer opp!
Skal snakke med Thermo-Floor i dag.
Oppdatering:
Snakket med ThermoFloor og fått et svar.
"
Som jeg nevnte I telefon samtalen tidligere så er det et problem vi har sett på ZM-termostaten hvis den er montert i sikringsskap.
Det ser da ut til at termostaten dør etter som den mister kobling til hubben samt slutter å regulere varmen.
Så vi vil anbefale deg å flytte alle termostatene ut av sikringsskapet og inn i koblingsboksene som er nærmest mulig varmekablene og føleren.
Selv om det bare er 3 av 7 termostater som har problemer nå, så kan det hende at du vil møte på samme problem på de andre termostatene senere.
"
Så da er det bare å kontakte elektriker igjen og krysse fingrene.
Oppdatering følger
Sagaen on de uregjerlige termostatene
Håper det løser seg ved å flytte de da
Okay, da har elektriker vært her og alle heatit rele’ene er nå “kommet ut av skapet”. (dårlig humor, men…)
Elektriker forteller at om gulvføler er 10 cm eller 10 meter fra rele så skal ikke det utgjøre noen forskjell… Men nå er det gjort slik ThermoFloor anbefalte. Mulig dette har noe med at 7 rele’er står så tett inntill hverandre?, ikke vet jeg…
Foklarende bilde:
X = Sikringsskap, der alle rele stod før. Og FH hub.
1 = Soverom 1
2 = Vindfang
3 = Vaskerom
4 = Bad 1
5 = Stue 1
6 = Soverom 2
7 = Ikke med i tegningen men det er badet oppe.
De rele som har hatt issues er hverken lengst unna eller nærmest… Altså 2, 4, 5.
En snodig ting er at gulvføler til sone 1 og 2 så å si er vegg i vegg, og at jeg til dags dato ikke har sett noen avvik i sone 1 bare i sone 2, selv om de som sagt er heeelt i nærheten av hverandre.
For å få alt ut av sikringsskapet borret elektriker hull og plasserte sone 3 (Vaskerom) på utsiden av skapet. Denne kom allerede opp inne skapet da sikringsskapet står på vaskerommet.
Nå krysser jeg fingrene og håper på best mulig utfall!
Som er at INGEN rele mister kontakt!