Hovedsensor for temperatur

Ser det har kommet en funksjon hvor man kan velge hovedsensor for temperatur i et rom.
På badet mitt har jeg en termostat og en multisensor og selv om jeg kun huker av for termostat som hovedsensor så viser den snittemperatur allikavel.

1 Like

Samme her ser jeg

Regner med det er ferie hos FH også, men jeg savner også litt info på denne.
Det er jo en funksjon vi har ventet lenge på, så skulle veldig gjerne ønske å ihvertfall få en kort status på når denne er estimert til å faktisk fungere! :pray:

2 Likes

Hei!
Det har skjedd en liten skrivefeil i teksten dessverre. Checkboksen gjelder for hovedsensor for enhet (f.eks heatit termostater) og ikke for rommet. Det blir brukt i API sammenheng - f.eks til integrasjonen Tibber jobber med.

Eg får ikkje det heilt til å stemme, @espen:thinking: No prøva eg å setje brannvarslar til hovudsensor på kjøkkenet. Då vart denne haka fjerna frå lekkasjesensoren. Når eg så haka av for lekkasjesensoren så forsvann haka på brannvarslaren att.

Til info så har jeg sjekket opp sammen med @Torfinn, og det virker som tiltenkt nå - det er bare teksten som er feil. Det vil mest sannsynlig bli rettet i neste versjon av appen :slight_smile:

2 Likes

Er det planlagt noe funksjon for å velge en hovedsensor pr rom?

2 Likes

Yes, det er en plan å få på plass dette også, men ikke noe ETA enda :slight_smile:

3 Likes

Noe nytt vedr. dette? ETA? Hadde vært utrolig fint å ha mulighet til å velge bort temp. sensorer som ikke skal inkluderes i gjennomsnittet per rom.