Ingen funksjonalitet i appen, slik jeg har fått forståelse for. Kun for å fortelle hva som er hovedsensor i integrasjon via API, mot f.eks Tibber (det er slik jeg har forstått det) .
Ahh, endelig skjønner jeg (kanskje) hvorfor jeg har avvik mellom Tibber og Futurehome når jeg leser ut temperaturer for hvert rom. Dette må sjekkes ut.
Hei!
Det stemmer som @M.Stensrod og @AlphaBeta sier her. Gå gjerne inn og stem på forslaget lenger opp i tråden her, så får det mer oppmerksomhet. Jeg skal fortsette å mase om dette internt
Hva gjør man når man ønsker å styre FH termostater via tibber?
Må jeg fjerne kryss i boksen for hovedtempsensor i FH? Nå har jeg avvik på FH termostatene i tibber og FH. Og det ser ut som at det ikke skjer noen ting når jeg endrer temp i Tibber. Grafen for sensor/temp endrer seg heller ikke Tibber.
Jeg har huket av for hovedsensor på den ene av 2 temperaturmålinger som kommer fra HeatIt termostatene. Den ene er ekstern sensor, den andre i gulv. Det er over 10 grader forskjell på disse 2 om vinteren. For sikkerhets skyld har jeg plassert den jeg IKKE ønsker å bruke i et annet rom og valgt at den ikke er en sensor. LIKEVEL leser Tibber begge målingene… temperaturgrafen i Tibber svinger vilt mellom de 2. Det kan umulig gi bra resultat med Tibber sin smartstyring… ?
Hei, ja sikkert lurt høre med Tibber. Jeg lurer kanskje på om det kun er statistisk visning som blir feil, og selve styring fungerer. Se her 3 bilder tatt nå i kveld. På Tibber hovedskjerm viser den at temp i rommet er 15.8 (som er hva også vises på sensor 1 i FH, som er valgt som hovedsensor). Men inn på Tibber statistikk ser du at den styrer rundt 16 som er satt, men historisk temperatur ligger rundt 8 grader (som er mer lik hva sensor 2 i futurehome rapporterer)