Høy temperatur registrert | Fibaro Dimmer 2

Jeg opplever at FGD-212 (Fibaro dimmer 2) varsler høy temperatur med ujevne mellomrom.

Det er koblet 16 LED downlights som drar 86 W tilsammen på maks.

Elektriker har sjekket at koblingene er ok.

Spørsmål 1: Hvor sannsynlig er det at dette forårsakes av pærene?

Sp 2: Hvilke parameter styrer denne alarmen?

Sp 3: Hvor høy temperatur utløser alarmen?

Sp 4: Har FGD-212 en sikkerhetsmekamisme i tillegg til høy alarm varsel, slik at man kan skifte parameter (slå av varsling) for å unngå varsling?

Håper på svar. Dette har pågått siden installasjonen for ca ett års siden. Tar gjerne noen uker mellom hver gang alarmen pga høy varme på dimmeren slår ut. Det upraktiske er at brannalarmen går i hele huset, og alle Heatit termostatene må manuelt skrus på igjen.

@Tarjei Tror jeg ville prøvd bytte dimmer jeg da, hilsen elektriker

2 Likes

Eg tenkte det same, sjølv om eg ikkje er elektrikar. :blush: “Ingen røyk utan eld”, heiter det, så viss dette er eit forvarsel om noko så hadde i alle fall ikkje eg teke sjansen.

Enig! Men om du ikke ønsker alarm rapport kan du endre parameter 49

image

Dimmeren ble byttet etter første runde med alarmer. Dette er nok mer pga støy fra pærene som slår inn dimmerpillen trodde elektriker den gangen. Bare litt mange pærer å bytte.

Elektriker fant heller ikke ut at pillen var noe spesielt varm den gangen heller.

Takk for svar Espen.

1 Like

Fikk du noe avklaring på hva som var problemet på dette?
Har samme problemet nå, på flere Fibaro dimmere som belastes med mer enn 4 spotter på en gang…

Hei. Tror det beste er å gjøre som Espen foreslår (har ikke gjort det selv enda). Jeg trodde kanskje FH hadde funnet en løsning siden problemet ble borte i lang tid, men nå tror jeg det kanskje er tilbake igjen.

Problemet mitt nå er at brannalarmen går uten å oppgi hvorfor (årsaken til at den slår ut).

Futurehome kunne med fordel bare fortalt at enheten gir en feilmelding i stede for å kjøre full brannalarm, så egentlig her bør kanskje @Anders ta en titt på hva de kan gjøre. Dette er jo helt klart noen signalforstyrrelser. Enheten ble jo ikke varm.