Konstant rapportering av batteristatus

Heisann! Har en Eva bevegelsesdetektor som plutselig etter noen dagers bruk har begynt å rapportere konstant at batteriet er normalt?
Aldri lavt bare normalt?

Har prøvd å slette den fra futurehome og kjøre en factory reset på enheten, og selvfølgelig byttet batteri men det hjelper ikke.

Bare å levere den tilbake eller kan det være noe med futurehome som trigger det?

1 Like

Hei,
det er en eller annen issue som gjleder zigbee, jg har fått samme problem med mine zigbee beveglesesensorer

1 Like

Jeg har akkurat det samme på mine Eva-enheter. Ser også at Eva-enhetene rapporterer status rett som det er, selv om det ikke er noen endring - noe som trigger mange push-varslinger i borte-modus… Har en Aqara-sensor som ikke oppfører seg slik.

1 Like

Hei!
Vi er på saken med å undersøkte hva dette skyldes. Vi beklager så mye for alle de unødvendige varslingene. Oppdatering kommer :+1:

2 Likes

Jeg ser samme problem med mine zigbee bevegelsesdetektorer fra Develco, MOSZB-140.

Med siste oppdatering zigbee-ad 2.1.0 / tpflow 1.3.22 … så forsvant rapporteringen på normal batterinivå for mine bevegelsesdetektorer. Nå oppfører det seg som forventet.

Hei jeg har det samme fra easyaccess låsen, men da bare i borte modus av en eller annen grunn

Rapporteringene om normalt batterinivå ble borte en stund etter siste oppdateringer hos meg også, men nå er de tilbake for fullt… Gjelder bare Eva-sensorer, ikke Aqara. Fyller opp loggen såpass at det bare er siste 4-5 timer som vises. Hubben blir også fryktelig treg når den går noe tid etter reboot - bevegelsessensorer bruker fort 10-12 sekunder på å tenne lys - vet ikke om dette har en sammenheng. Eva-sensorene oppdaterer også stadig status under “Dører” og “Bevegelse” selv om det ikke er noen endring, hadde foretrukket at de oppførte seg som Aqara som bare oppdaterer status når det faktisk er en endring (åpning/lukking/bevegelse) - kan det være en del av samme problem?

Nå er problemet tilbake for meg også. Zigbee bevegelsesdetektorer fra Develco, MOSZB-140, fyller loggen med batteri OK så ser nå ca 4 timer.

Hei.
Jeg opplever også samme rapportering av batteri status for mine beveglese sensorer på Zigbee. Jeg har typen Sonoff og de har fungert utmerket en lengre periode, men nå rapporterer de status nesten hvert minutt til tider. Noe som jeg vil tro kan skape utfordringer for resten a systemet. Merker også de gjeldende beveglese sensorene ikke respnderer like godt når disse driver å rapporterer inn.

Håper dere finner problemet og retter dette. Fra min erfaring har dette dukket opp i den senere tiden med de siste oppdateringene.