Hey guys!
We need some testers for the new Philips Hue integration! We have done changes in how we handle devices and improvement on stability.
Here is the sign up form: Philips Hue integration tester
This will be closed on Monday the 20th at 10:00am.
When will testing start up?
We discovered a tiny flaw in the adapter, but I would guess 2-3 days
Eg e med
Hey guys!
We have now installed the newest hue-adapter on your Smarthubs. The new adapter has been completely rebuilt with our new standard structure for integrations. As a result of this, all hue devices will get a new address in the system. Therefor:
- All hue devices must be deleted first, as the registered address is no longer valid.
(Enter your device list → select hue device → settings → delete) - You will need to enter the settings under Playground → hue → settings (three dots) → select your bridge → press the physical link button on your bridge → save.
- You will need to create new automations that includes your hue devices, due to the address change.
If you are to delete the integration and you re-download, you will get the public 0.3.2 version, not the 2.0.2 you are testing now.
If these steps doesn’t work or you find any other bug and/or issues, please comment in this thread
Ser ut til å kjøre fint så langt. Deilig å ikke få med scener osv fra hue hub, som jeg fikk tidligere
Jeg sliter dog med at en motion sensor ikke dukker opp i FH, noe jeg kan gjøre?
Finner heller ikke noen resync knapp, kun configure knappen, slik det skal være?
Hei @Anders, er det mulig å få installert den nye versjonen på nytt, da jeg klarte å slette den og er tilbake på den utgitte utgaven😅
Funker fint som snus her:+1:t2:
@AndreasS Jeg skal få meldt inn dette slik at vi får undersøkt sensoren. Jeg kommer også tilbake ang. konfig-knappen.
Supert😄 takk
God helg
Oppdaget en merkelig ting.
Har en hue lampe rgb.
Når jeg oppretter en snarvei med eks. 90% styrke, Så settes lyset kun til rundt 30%.
Fungerer bra.
Men en liten merknad - jag har mye hue siden jeg startet med det. Cirka 30 lys, plugger, og brytere. Alt var integrert gjennom flows, og alle brytere kontrollert hue og andre enheter. Pga alle scene, osv, jeg måtte slette over 70 devices og redigere/gjenskape sikkert 20 flows, modus og shortcuts - det var et par timers arbeid, men gikk bra siden jeg var hjemme og hadde tid på fredag.
På hytte kunne det har vært enda vanskeligere pga varmen som styres av flows. Jeg anbefaler at dere advare folk langt på forhand slik at det kan sørge for at fjernstyring fungere før alle hue enheter plutselig slutter å fungere.
Men, ja, deilig uten alle falsk enheter…
@KetilH Det kan skyldes de forskjellige skalaene for verdiene. Det er to som er vanlig 0-100 og 0-254, tror jeg. Det kan være at det er en mismatch mellom skalaene som gjør at den sender verdien 90 til en enhet som har maks 254, noe som tilsvarer en prosent på ca 35. Jeg er litt usikker på hvordan dette skal løses
@mhenkenis Jeg er helt enig med deg. Vi jobber med en løsning for å prøve å konvertere verdiene og adressene slik at vi kan unngå å måtte lage alt av flows og lignende opp igjen.
@Anders Men når jeg styrer lyset fra kontrollpanelet så funker det normalt, kun når jeg setter verdi i en snarvei.
Snarvei:
Resultat:
Det var veldig merkelig. Ville jo tenkt at det skulle respondert likt
Ved anledning, kunne du sjekket message stream i TP og sett om det er noe forskjell i meldingene som sendes om du gjør det manuelt eller via snarvei? Ev. hva forskjellen er?
Snarveien sender:

Rapporten sier:

Da viser appen 28% lysstyrke
Om jeg enrer i appen til 100%, så sier stream:
Alle hue pluggene mine har sluttet å respondere til appen i dag. Lysene fungere, men ingen av pluggene. Har startet hub igjen og stopped og startet Hue i playground et par ganger. Alt ser OK ut i playground - connected, configured, authenticated, og running. Signal OK i app. Mesteparten er på, men vises av i appen. Flowene fungere, bare kan ikke skru av og på i appen.
Fortsatt plugger som ikke fungere mot appen. Noen råd @Anders ?
Det er ikke krise - jeg sjelden bruker appen mot de, så kan gjerne prøve og feile en stund.