Oppgradering av firmware på Heatit z-trm2fx


Jeg har 6 av denne termostaten der kun en av de er mulig å få inn i Futurehome med alle kanaler tilgjengelig. Den ble skiftet på granti og har rett fw.
De andre ble kjøpt høsten 19 og har fw 1.8.
Har skaffet PC Controller 5, Aeotec z-stic 7 og fått siste versjon av fw fra Heatit.(3.06)
Følger instruksjoner for oppgradering av fw gitt av heatit/thermofloor, men får problemer i det jeg skal inkludere termostaten mot z-stick. Saken er at jeg får spørsmål om ip-adresse, ref bilde. Aner ikke hvilken ip-adresse det er snakk om…
Er det noen som kan hjelpe meg videre?
Tar gjerne imot tips om annen programvare som kan brukes med z-stick 7.

Saken med inkludering løste seg. Jeg hadde klikket på feil et sted. Nå får jeg inkludert termostaten, men får ikke startet oppgraderinger. Får meldingen “OTA Firmware Update Initialization Failed”. I loggen står det “OTA firmware updated not supported”. Kan det bety at jeg ikke har z-trm2fx med den eldre ztrm2?

Eg oppdaterte i alle fall Z-TRM2fx utan problem i si tid. Kan nok hende du har Z-TRM2 då, ja, eller kan det vere at du har fått tak i feil fastvarefil?

Åpnet opp og sjekket hva som stod bak på termostartene. Det stod TF 021. Sendte en mail til thermoflor med bilde og de bekreftet i dag at jeg har den eldre Heatit z-wave. Den kan ikke oppdateres. Så da må termostatene skiftes om jeg ønsker strømmåling…
Elektriker påstod at jeg hadde z-trm2fx… selv de kan ta feil.

Då ville eg sagt at du har grunnlag for reklamasjon, sidan du vart førespegla at du har eit anna produkt enn du faktisk har.

Er redd jeg ikke kommer langt med å reklamere. I tilbudet fra 2019 står det bare varmekabler og ikke spesifisert hvilken termostat. Kommentaren fra elektriker var nok bare gjetning.
Har fått tak i noen z-trm3, så får jeg skifte til de ved anledning👍

1 Like