Salg av smartbolig, erfaringer

Er det nokon her som har prøvd seg på salg av FH smarthus/leiligheit, :house: og som har brukt dette i marknadsføringa?

  • Trekkjer det opp eller ned på meglertakst
  • Kva utslag får det i form av interesse på visning/budrunde
  • Er det nokon som meiner å ha fått igjen det ein har investert
  • Nokon som har tips til marknadsføring og presenterasjon av boligen på visning
  • Er det “feller” ein absolutt bør unngå
  • Er det nokon som har laga dokumentasjon for å følgja med boligen ved overtagelse
  • Har det vore slitsomt å supportera ny kjøpar etter salget

Det er sikkert mange som vil meina mykje om dette temaet, men er i hovedsak interessert i faktisk erfaring :slight_smile:

Solgte det med leiligheten for et par år siden. Få folk som lar dette påvirke valget/budet. Har veldig lite å si, men du må være sikker på at det også fungerer uten Hub slik at de som er bekymret tenker at de kan bruke alt som normalt uavhengig av smarthuset. Men har ikke hørt noe etter salg fra kjøper/ingen reklamasjon eller bistand av noe slag for min del. Men de som kjøpte var unge.

1 Like

Hei,

Jeg er entreprenør og vi har solgt mye smarthus. Futurehome via vår leverandør (elektro).
Dette har så klart trukket opp for vår del. Etter opplæring og introduksjon for kunder (selv seniorer) ble dette solgt ganske bra unna. Mange oppfatter smarthome som avansert, men når de får det godt forklart så ser de fordelene. Våre salg har gått veldig bra. Leilighetene vi solgte trakk vi opp i pris som følge av smarthusteknologi (tror det var 70 000 per leil. Vi har ikke hørt noe negativt, med unntak av id-lock låsen. Her måtte vi dessverre inn og bytte lås for 150 kunder. Selv tenker jeg at enkel brukeropplæring holder for de aller fleste. Det er jo i tillegg support å få fra Futurehome.
Presentasjon bør absolutt gjøres fysisk med kunde på en større skjerm (ipad f eks) og gjerne google. Vi presenterte det på ipad og kjørte i tillegg demo for alle kundene på første salgsmøte.

Smarthus, på lik linje med listefritt, har kommet for å bli:)

Lykke til med evt salg.

Admir

3 Likes

Me gjev det eit forsøk. No er annonsa på nett!