Smart plugg, kun av/på - billigste som virker?

Trenger noen av/på-plugger, til vifteovn i garasje, frostvakt kaninbur etc som skal trigges av Aeotec ms6. Energimåling er helt unødvendig for disse, så Fibaro føles overkill - hva er rimeligste alternativ som snakker med futurehome?
Virker Kjell&co sine “cleverio” med fh?

Jeg kjøpte 2 stk Ledvance smart+ zigbee til 170kr hos elkjøp som jeg monterte i går. Den ene funket fint, men den andre løser ut sikringa med en gang den settes i stikkontakten🙈 håper det bare var en dårlig enhet… Etter hva jeg har forstått så er Ledvance Osram sitt merke, så skulle tro det var en viss kvalitet.

De er forholdsvis “klumpete” i forhold til fibaro da.

Gjør ingenting om de er klumpete, er i garasjen :+1: finner bare homekitog utendørs plugg på Elkjøp, og ser ut til å komme fra tredjepart(elkjøps wannabe-amazon), kan altså ikke kjøpes i butikk antar jeg?

Kjøpte den på nett ja. Ser jeg har fått svar av de på mail at de er utsolgt🙁 “Det er ikke tilgjengelighet til å sende opp en ny av denne pluggen via vårt hovedlager, så vi returner pengene for den som ikke fungerer.”

når jeg tenker meg om, så er vel disse støttet:

Ser ut som jeg har feil hub for Ikea - fikk min for ganske nøyaktig ett år siden, og den har enocean-støtte, noe som vel betyr at den ikke har zigbee-støtte(som Ikeaprodukter trenger).

Ser ut som kanskje dette er rimeligste zwave-alternativ:

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-veggplugg/4512717/Product.html

Da har du nok ikke zigbee støtte nei. Ser dessverre ut som det er få “budsjettvalg” med z-wave :frowning:

Jeg har en av disse, og den fungerer fint😊

1 Like

Takk igjen…! Får vurdere å oppgradere hub, lurer på om de tar den nåværende i innbytte :thinking:

Der er nok ikkje noko innbyteordning, nei. Kanskje du kan få selt den gamle huben i kjøp og sal-gruppa her på forumet, eller på Finn. :slight_smile: For dei som ikkje treng Zigbee kan dei like gjerne ha den gamle typen. :slight_smile:

1 Like

Har kjøpt Neo Coolcam fra AliExpress. Har 6 stk og fungerer uten problemer.

Takk for tips…! Jeg kjøpte en Namron til garasjen, den virker fint - men har fortsatt noen behov. Har du kommet over noen på Ali som virker og er ip44/utendørs?

Nei, har ikke kjøpt noe for utendørs bruk. Har kun til innedørs bruk, og der fungerer alt jeg har prøvd fra CoolCam: Powerplug, dørsensor og motion sensor.

Har selv et par av Neo sine plugger, men bare basert på at de ikke er godkjent, og at en annen her på forumet har opplevd at en tok fyr, ville jeg vært svært kritisk til bruk, og forsiktig.
Ikke ha de i rom uten røykvarsler iallefall…

2 Likes