Stabilitet må prioriteres

Hei,

I det siste har eg opplevd at automasjoner har stoppet opp, og hub må restartes før at lys skal komme på, og knapper fungere igjen. Dette synest eg skjer litt for ofte, er nesten som en skulle hatt en klokke timer fra ClasOhlson på restart hver natt noe som nesten blir for dumt :disappointed:

Andre utstabiliteter eg har opplevd er at enheter plutselig står med utropstegn og signal problem, når dette er varmeanlegget i huset og det er minus grader ute er ikke dette så festlig.

Eg har mange nye funksjoner eg kunne ønske Futurehome burde få på plass, men få basic ting som dette, til å fungere burde være en proritet.

2 Likes

Er einig i prioriteringa. Personleg erfarer eg at FH har gjort store framsteg på denne fronten. Om du har kjørt systemet ei stund mulig du burde ta ein telefon til support og spørra om det er noko dei kan gjera. Eller om det er einingar som ofte fell ut, forbetra meshet ditt med ein smartplugg el…

1 Like

viktig da at du indikerer om dette er automasjoner i app , eller thingsplex.
Jeg opplever systemet som stabilt, men lett å lage feil i flows , som får ting til å henge, i thingsplex.

Kjøpte hub v3 i sommer, så er ikke så gammel.

Automasjonene er laget i app og er ganske enkle, dersom bevegelse skru på lys, eller dersom scene X (fra knapp) skru av/på lys. Disse fungerer til vanlig, men siste dagene har de sluttet å fungere og må restarte hub for at de skal fungere igjen. Eller er det ikke gjort noen endringer.

Når alt fungerer med en restart tyder det på at det er noe med systemet ikke configurasjon, eller enhetene.

Som eg har ytret her på forumet før, er slike gjentagene ting som blir det vanskelig å forsvare hjemme at prøver å ting til å bli smart når fruen oppfatter at det blir dummere :roll_eyes:

1 Like

Eg meiner å ha opplevd eit tydeleg tilbakesteg i stabilitet etter overgang frå smarthub 1V1 til 2V0. Kanskje er det noko av programvara i den nyaste huben som ikkje er heilt finjustera enno?

Jeg kjører begge, og har ikke merket en forskjell. Men flowene på min 2V0 er mye enklere, så det kan være årsaken. Har det samme blanding av zwave, zigbee, og hue.

Enig om OP’s ønske om stabilitet, men det betyr mer (og lengere) testperiode og mer tålmodighet rundt det fra alle, Smarthus leverandøene her i Europa er i en kappløp om “mengde” og det er veldig mye som skjer. Homey har det samme utfordringene - jeg sluttet med homey bridge når en var ikke nok med en clas ohlson timer som tok restart på den daglig for å holde det i gang.

Jeg hadde problemer det at den stoppet ofte og måtte restarte for en stund siden. Kontaktet support, og det viste seg at det var en ssd som var dårlig. Fikk derfor ny hub, har vært veldig stabilt etter det. Dette er 1v1