Strømkontroll og virtuell enhet?

Hei
Jeg bomma på kjøp av enheter til strømkontroll, da jeg gikk for Heatit termostat og 16A relé

Dette funker jo ikke

Hva med at man kan opprette en virtuell termostat og relé i thingsplex, som man kan legge inn i strømkontroll? Denne virtuelle enheten kan rapportere om den er av/på og strømforbruk.

Da kan vi litt avanserte brukere koble den virtuelle opp mot den faktiske termostaten og relé’et og får den kontrollert.

Fordelen er at dere ikke trenger å ta hensyn til alle duppeditter men kan kun forholde dere til en virtuelle enhet.

Det går ikke, dessverre.

Jeg har en aeotec HD relé til en 4500w vvb og for å få til bruken av strøm kontroll bruker jeg en fh rele og speiler status til aeotec relé. Fungerer bra. Men om du kan bruke en 16a relé er det ingen vits.

Om det er priskontroll du er ut etter trenger du kun en FH relé og du kan få av og på til mange enheter, men det hjelper dessverre ikke med effekt og last balansering.

Ja, er det et litt begrensa nå, jeg skulle bare ønske støtten var litt større.

En virtuell enhet i thingsplex kunne løste noe av kompatibilitetsproblemet. Da kunne den virtuelle speila de faktiske enhetene (som ligger i ingen rom)

Jeg må sikkert lage noe eget da som leser strømforbruket iløpet av 1 time og slår av varmekablene og lar Futurehome ta seg av elbil og varmtvannsbereder

Lurer veldig på om jeg kan fake/jukse til en enhet på MQT som er støttet av Futurehome, eller må den ligge på zigbee kontrolleren…