Thingsplex graph kart

Hei.

Kan man spørre om alt muligrart ang. Thingsplex her? Eller er det kun flows som gjelder?
jeg lurer ganske enkelt på hvorfor nodekart ikke vises under: Adapters -> Z-wave og Network Stats knappen?
Web browser problematikk eller noe annet? Har prøvd både Firefox og Chrome.

Hvilken versjon har du av zwave-ad og zipgateway?
Du finner det ved å gå til innstillinger -> husholdning -> hub innstillinger, så skal det vises nederst på den siden.

Om man er på zwave-ad 1.0.7132 og zipgateway 7.13.108 kan man få opp graph kart, ved å trykke reload knapp under Network stats. (Det kan ta litt tid før info kommer - alt etter størrelse på nett)
Er du på en tidligere versjon, send gjerne en epost til support@futurehome.no så skal vi få oppdatert din hub (den er per dags dato kun tilgjengelig for zigbee hub uten å måtte bli manuelt installert)

1 Like

Hei.
Takk for tipset, det fungerte fint. Det tok bare en del tid.
Hva betyr “Reset” kanppen ved siden av “Reload”?

Under Advanced settings:
Hva gjør “Start netwok update”?
Hva gjør “Run network cleanup”? Er dette trygt?

Jeg har flyttet lokasjon på HUB’en i huset til en bedre plassering enn før og er ute etter en effektiv måte å tvinge oppdatering av ruting tabell om dette ikke gjøres dynamisk.

Har zigbee hub så da har jeg nok riktig SW siden jeg fikk tik graph’en. Får ikke sjekket i kveld, siden kabelmodemet døde i natt…

Du kan kjøre en “start network update” etter du har flyttet smarthub. Anbefalt å gjøre det når det er minst mulig aktivitet ellers i huset.

“Run network cleanup” fjerner f.eks zw_0_0_0 enheter (enheter som ikke har komt skikkelig inn)

1 Like