Treghet

Har de siste 2 ukene følt på en ekstrem treghet ved trigging av lys, relativt ofte, og en ustabilitet ved retrigging. Har endret på Coolcam parametre og fibaro sine, men kan f.eks gå inn i et rom, så trigges en z-wave enhet, og så opptil 45sek senere, så trigges de 2 andre.

Har også opplevd at re-trigging ikke skjer, selvom parametre er endret på, eller at enkelte enheter ikke switcher når hjemmemodus kjører (kaffetrakter f.eks står fortsatt av, mens dørlås åpnes som den skal)

what gives?

Og angående aeotec sensor 6 på badet og retrigging, så vet jeg at det på batterimodus er noe styr med 4min uten retrigging, men har satt denne til maks nå på parameter 3 (3600) -blir det riktig, eller har andre en god løsning? Kan skifte sensor til neo sin, men denne er ikke innfelt i takboks som aeotec, og måler ikke fukt -som skal brukes senere til å trigge balansert ventilasjon :stuck_out_tongue:

oida…lang post. håper på gode svar.

1 Like

Stor treghet her også i rom med flere lys. Et av dem trigges somregel med en gang, mens resten kan komme et halvt minutt senere

Har sjekket innimellom etter hub updates, men så det var kommet en nå - har oppdatert nå, så får vi se. Merker også at det er channel 0 som vises nå, på enheter som ikke er i rom (fibaro) og channel 1 som er plassert i rommene, vises ikke på enhetsoversikt - kun inne på enheten. Hmmm…

Jeg oppdaterte zipgateway i går, men treghet i dag igjen🙁