Feriemodus overstyrer ikke daglige tidsinnstillinger

Hei. Er det andre som sliter med dette? “Hjem” blir aktivert hver morgen, selv om jeg har aktivert “Feriemodus”.

Jeg vil tro du har en tidsinstilling på aktivering av hjemmemodus.
Nå du lager en slik automasjon, kan du velge hvilke moduser den skal gjelde for, har må ‘feriemodus’ ikke være valgt.

Hadde samme problem når jeg opprettet automasjonen for flere mnd. siden.
Slettet og opprettet automasjonen på ny ved bruk av denne valgmuligheten hjem/natt/borte/ferie som ikke var i begynnelsen når ny hub ble lansert

1 Like

Hei, og velkommen til forumet :slight_smile:
Det er riktig slik @Fineden beskriver.
Om du har migrert til ny app, kan det hende det ligger tidsinnstillinger i den gamle appen - da disse ikke er synlige i ny app. Da er det bare å logge seg inn på gammel app, og fjerne denne tidsinnstillingen.

Takk for gode svar. Har migrert til ny app, men bruker fortsatt den gamle, og har lagt inn alle automasjoner der. Regner med det da ordner seg viss jeg sletter de, og lager alle nye automasjoner i den nye :slight_smile:

Jeg sliter med det samme. Nyeste FH installert i Februar 22 og oppdatert. Tidsautomasjon overstyrer feriemodus.





@baryl Jeg har opplevd noen ganger at du må fysisk avvelge hjemme, borte og søvn og så velge dem igjen, før de kommer opp som en if i automasjonen. Da dukker det opp tid er 22, og modu er home, away or sleep i teksten. Håper det kan hjelpe, testet det på min hub nå i screenshots under. Den første er kun med de tre modusene markert som de kommer opp, og på den andre har jeg avvalgt og valgt dem på nytt manuelt i samme automasjon :blush:


2 Likes

@AndreasS helt rett, det henstilles til denne feilen: Feil med feriemodus

Selv om dette beskriver en annen feil med “feriemodus”, så er visst dette tilfelle nå også. @Anders feilen er åpenbart ikke rettet. Har du noe mer informasjon og komme med?

2 Likes

Hei!
Jeg var overbevist om at dette skulle være fikset, men det ser sannelig ikke slik ut.
Jeg har sjekket ut internt og det ser ut som dette skal være fikset i neste app-oppdatering (7.7.x, nåværende er 7.6.9). Jeg tør ikke å love at denne fiksen er inkludert i oppdateringen eller når den kommer, da det er ting som kan skje på veien, men det ser lovende ut :+1:

2 Likes

Dette hjalp. Takk

2 Likes