Futurehome Smart Termostat slår seg ikke på

Hei,

Jeg har en Futurehome Smart Termostat som ikke slår seg på. Knappene lyser blått i et sekunds tid når jeg trykker på de, men ellers skjer det ikke noe.
Har slått av sikringen av/på noen ganger for å restarte den, men ingen endring. Lot sikringen være av i noen minutter før jeg slo den på igjen også.

I futurehome appen ser det tilsynelatende ut som den har kontakt med den fordi klokkeslettene oppdaterer seg, men om jeg setter temperaturen til 40 grader så begynner den ikke å varme så det er noe problemer der også.

Noen tips?

Om du vet hvordan å bruke ThingsPlex, du kan sjekke der om det er signalproblemmer. Om du ikke bruker Thingsplex, anbefaler jeg at du ringer support og få de til å se på den.

Skal ikke skryte på meg at jeg er god på ThingsPlex, men vet hvordan jeg kommer meg inn der. Hvordan kan jeg se om det er signalproblemer der?

Jeg ser i message stream at jeg forsøker å sette temperaturen til 40, men det skjer ikke noe på selve termostaten.
image

Man kan se om det er signalproblemmer under adapters og zigbee (ellers zwave, osv) Om det er grønn tommel om det er god nok signal. Da anbefaler jeg at du ringer support (mye bedre å ringe - ikke bruk epost)

Hei!
Her kan det se ut som termostaten har blitt skrudd av og samtidig fått aktivert barnelåsen.
Prøv å holde inne minus og meny-knappen samtidig i 7 sekunder. Du vil ikke få noen indikasjoner på termostaten. Hold deretter inne på-knappen til displayet lyser opp :smiley:
Jeg testet det akkurat på kontoret og symptomene er helt like som du beskrev her oppe.

Det tok flere forsøk, men til slutt slo den på seg med det trikset Anders! :smiley:

Er barnelåsen av nå som den er slått på igjen? Eller kan jeg forvente samme problem senere?

1 Like

Så bra at det funker :smiley:
Nå som skjermen er aktiv, vil du kunne se om låsen er på eller ikke.
Hvis barnelåsen er aktivert skal det indikeres med et hengelås-ikon nederst i midten.
Du kan jo teste det ved å holde inne minus og menyknappen sammen i 4 sekunder :+1:

Kjekt, det fungerer :slight_smile: Takk igjen!

Flott! Bare hyggelig :smiley:

Har samme problemet men får ikkje liv med framgangsmåten, svart display , lyser blått når du er borti brytere. Tempraturmålingen blir registrert ,men klarer ikkje legge inn elementet

Prøv igjen, tror jeg prøvde 10 ganger før jeg fikk det til. Det var ingen indikasjon på når du holdt den inne lenge nok. Så husk å forsøke og slå den på igjen mellom hvert forsøk med å ta av barnelåsen.

Heilt fantastisk etter like mange forsøk så kom den. Kvifor går dette and. Barnesikringen har eg på fordi eg har to onger som trykk på alt som er knapper på. Så burde no vær umulig å slå den av

Jeg har testet litt med termostater her på kontoret, og jeg har ikke klart å skru av termostaten med barnesikringen på. Jeg har derimot klart å skru på barnesikringen etter at termostaten er skrudd av, noe som gir det scenarioet dere beskriver.
Jeg har meldt ifra til produktansvarlig som skal undersøke dette og kanskje få kjørt en oppdatering på termostatene.

2 Likes

Futurehome Smart Termostat får OTA oppdateringer fra FH hub’n?

Det stemmer :+1:

1 Like