Namron z-wave dimmer kombinert med 3-stegs dim lampe

Har kjøpt en lampe med 3-stegs dimming innebygget og lurer bare på om denne kan brukes sammen med Namron z-wave dimmer? De som solgte lampen sa at lampen vil ta skade hvis man bruker vanlig dimmer. Elektrikker jeg pratet med var noe usikker rundt dette. Hvis det kan kombineres; hvordan gjøres det riktig? På forhånd takk :slight_smile:

Endrer parameter 22, 23, 30, 32, 34 du må kjøre med ekstern bryter og den blir lite vennlig og styre via app, også må du kjøre med Bypass som kun kan sikres med maksimalt 10A og ikke tåler endring under 1 sekund endring.

En liten avsporing; For selve dimmeren har de utelatt 10A begrensingen i manualen for FW. 3.5 , men jeg tror ikke noe på at den tåler gjennomsluppet energi ved en kortslutning på 16A kurs. Men det ble vel for mye støy for FIBAR angående 10A sikringen.

PS. Best å bytte ut Z-wave enheten med en Av/På

Edit; Ser du har endret til Namron Dimmer, mens jeg skrev. Jeg svarte på Fibaro, som det først stod. Kjør heller en Av/På fra Namron som ett alternativ. Namron Z-Wave dimmer 400W (Antar det ikke er Dimmer 2, siden du ikke skriver det) har ikke de funksjonalitene som behøves via Paramater settinger for å få dette til å fungere riktig.

Takk for svar :slight_smile: endrer til vanlig av/på med fjær, så dropper jeg smart funksjon på akkurat denne pendelen :blush:

1 Like

Fornuftig :slight_smile: