Tregt zwave-nett

For noen oppdateringer siden så begynte noen av zwave enhetene mine å bli veldig trege i respons, og app oppdateres ikke med virkelig status. Dette merkes særlig ved aktivering av nattmodus, da enkelte dimmere henger igjen, og lys slås av flere minutter senere enn før, eller ikke i det hele tatt. Noen som har vært borti det samme, og eventuelt har en fix?

Hei!
Jeg har ikke vært kjent med at det har blitt treg respons på senere oppdateringer, i alle fall ikke som en fellesfeil. Her ville jeg tatt en meldt fra til support, enten via kontaktskjema eller telefon 23 50 68 47.
Da får de også rapportert dette inn til utviklerne som en ev. feil :smiley:

Opplever også endel treghet i systemet på enheter tilknyttet z-wave. Kom spesielt merkbart etter siste oppdatering.

Supert at dere melder ifra :smiley: Pling på til support, så får vi ordnet dette og ført statistikk på antall feil.

Hei @Anders!

Er det noko nytt rundt dette med tregheit på Z-wave? Hadde ei runde med support for ei tid sidan, og forstod det slik at det jobbast med saka. Tolmodigheita til resten av husstanden er rimeleg tynnslitt her no…

Hei!
Vi jobber hardt med videreutvikling av z-wave og det ser ut som vi nærmer oss en ny oppdatering. Men, mye kan skje og vi har ennå ikke satt i gang testing av denne, så jeg tør ikke garantere noe.

1 Like

Har du en oppdatering på dette? Begynner å bli lei av at lysstyring er så tregt. Nesten umulig å styre dimming via bryter, og automasjoner på grunn av dette.

Fruen er ikke imponert over «smarthuset». Saken burde få høyeste prioritet ellers er det mange skjøre forhold som ender i skilsmisse på grunn av mannens overdrevne tro på moderne teknologi.

1 Like

Følger denne! Opplever det samme på noen av z-wave enhetene. Har forsøkt å flytte hun og enheter i forhold til avstand til hub og avstand mellom assosierte enheter. Ingen merkbar forskjell. Skal også sies at det har også skjedd at det har variert hvilke enheter som har respondert tregt🤔

@Anders kan vi forvente en fiks på dette snart? Dette gjør at jeg vurderer å bytte fra futurehome. Det er sjelden automasjonene mine på belysning blir korrekt. Irriterende å måtte stille inn to-tre av lysene manuelt til korrekt styrke etter St automasjonen er kjørt.

Hei!
Vi jobber hele tiden med utvikling av z-wave. Bare for å være sikker, kunne du sjekket om du har helt oppdatert hub? (Innstillinger → husholdning → hub-innstillinger → oppdatering).

1 Like