Bruke brannalarm til innbruddsalarm

Hei,
Har Z smoke røykvarslere og hadde tenkt å benytte disse som sirene dersom jeg fikk noe bevegelse på bevegelsesdektektorene.

Er det noen som har programmert dette tidligere?

Ingen som har gjort dette tidligere?

Hei! :blush:

Dersom Heatit Z-Smoke har en sirene-funksjon som kan trigges av noe annet enn røyk, så skal dette gå ved å assosiere fra sensor til røykvarsler om jeg har forstått rett.
Hvilken assosiasjonsgruppe du skal bruke avhenger av hvilken bevegelsessensor du har. Jeg sjekket for Fibaro Motion Sensor og den bruker gruppe 2 for “motion”.

Tar vi utgangspunkt i ovennevnte, så må man altså assosiere fra bevegelsessensoren med gruppe 2, til røykvarsleren- men om Z-Smoke tillater det, vet jeg ikke.

Jeg prøvde å lete litt i dokumentasjonen samt. på nett, men finner ingenting om dette, så jeg er litt i tvil om det er gjennomførbart.

Om andre her har noen erfaringer med dette, så gjerne del disse her :slight_smile:

Hej.
Jag har en brandvarnare från Popp (POPE701486), som har en siren som går att styra oavsett brandlarmsfunktionen.
Så den använder jag till att få notiser om inbrott i garaget (baserat på rörelsedetektorn där) bland annat.
Fungerar problemfritt Futurehome.
Men det är i och för sig inte ett svar på din fråga, eftersom du har en annan modell, men ville bara ge ett tips på hur jag har löst det.

Hei,
Takk for svar.

Programmerte du det via thingplex eller hvordan gjorde du det?

Hej.

Nej, det gick att göra enkelt, utan Thingsplex.
Så jag jgorde det direkt via appen.