Fyrtur fra Ikea

Støttes disse av FH?

Ser de kobles mot IKEA Trådfri, og flere av de produktene støtter vel FH uten IKEA sin gateway?

Eventuelt finnes det andre typer som går på batteri som er “rett ut av boksen”?

Desse står som “Under Review” på Canny:

Elles veit eg per i dag ikkje om noko anna av rullegardiner eller tilsvarande som fungerer slik som du beskriv. Førebels er det vel fast straum og Fibaro Roller Shutter 3 som er løysinga.

1 Like

Den har liggi død en periode ser jeg på Canny. Håper de får støtte snart. Ingen hos FH som kan si om det er noen spesielle utfordringer for å, få støtte til disse? Om man tror det er praktisk mulig?

Noen som vet om disse fungerer nå eller om støtte fortsatt mangler?

Ser at Canny post ikke er oppdatert og at de ikke står på supported products, men mulig noen har fått det til uansett?

Tror ikke det fungerer foreløpig nei. Vi har 7 slike, men venter på at det skal kunne legges inn i FH. Tror nok vi må smøre oss med tålmodighet ja…

@espen? Vet du om det er håp?

Det er på “ønskelisten” å støtte dette produktet. Det må legges til støtte fra vår side. Når det blir startet på så vil statusen på feedback siden oppdateres :slight_smile:

Støttes dette nå? Ser Athom Homey har støttet de i snart 1,5 år…

Ref Ikea Fyrtur - Test - Tek.no

Dette er en funksjon eg også savner. Kan hende eg bytter til homey pga dette…

Hei.
Vi støtter foreløpig ikke denne. Det har vært en del omprioriteringer på Zigbee-støtten som har gjort at denne dessverre ikke har blitt klar.
Den står fortsatt på “to-do” listen vår, men jeg tør ikke spå noe her. Jeg skal melde om interesse på feltet her i alle fall :+1:

Er det ikke kommet støtte for rullegardinene til IKEA ennå? :thinking:

Dessverre har det ikke det. Vi jobber med en større Zigbee-oppdatering hvor det er et mål å få til dette, men den inneholder så mange komponenter at jeg ikke tør å love noe om denne fiksen blir med eller når det kommer.