Hue lys grupper i futurehome

Støtter futurehome soner fra Hue app eller grupper? Slik at man kan få opp alle spotene som en enhet som skrues av og på
i stua, mens de andre lampene i stua står
urørt?

Hei!
Det er dessverre ikke mulig pr. nå. Vi grupperer pr. rom, ikke som egne grupper inne i rommet.
Uansett så ser jeg poenget ditt og skal fremme dette som forslag til forbedring internt.

Hvis du kan styre lys rom for rom bør vel det også gjelde varmekilder? Men hvordan styret du et rom, i appen tar den jo hele husholdningen, +/- knappen på forsiden eller en og en varmekilde.

Hvis det kan styres rom for rom så kan jeg gruppere varmekildene rom for rom, men hvordan styrer jeg et rom enkelt gjerne både i app og ved en trådløs romtermostat (hvis det finnes)?

Hei. Beklager sent svar.
Du kan plassere flere varmekilder i samme rom i appen, og du vil kunne styre disse sammen på samme måte som belysningen.
Hvordan styringen vil fungere avhenger litt av enhetene du har. Om du har flere termostater vil disse til vanlig styres individuelt basert på sin egen set-temperatur og målte temperatur. I dette tilfellet vil styringen på romnivå sette et felles set-punkt for alle termostatene. Si at stue 1 står på 21 grader og stue 2 står på 20 grader. Om du setter stue til 22 grader, vil dette aktiveres på begge termostatene. Merk at om du endrer temperaturen manuelt på én av de, vil ikke rommet endre sin set-temperatur.

1 Like

Mange takk for svar, dette blir bra!

1 Like