Ikea Somrig

Jeg begynner vel å innse at futurehome ikke var et steg opp fra smartthings, der kunne jeg kjøpe ca hva som helst av zigbee og basis funksjonalitet virket. Her virker det jo som det er et lukket system som egentlig ikke støtter så mye.

Jeg har prøvd å parre en ikea somrig knapp. Den kommer inn i futurehome men ikke som en knapp men bare med scene selection. Men det ser ikke ut som noen signaler kommer inn til futurehome appen. I things plex under message stream ser det ikke ut som FH mottar noen signaler fra knappen. Betyr dette at det ikke er mulig å bruke Ikea somrig ? planlegger dere å støtte denne snart ?

1 Like

Hei!
Denne ser ut til å ha både assosiasjoner og scener, så jeg ville tenkt at dette i utgangspunktet skulle funket bra. Men som du sier så dukker det ikke opp noen melding i TP, og det syns jeg er litt rart. Jeg regner med at du har forsøkt vanlig “scene-oppsett” via appen?
Jeg vet jo ikke hva du skal bruke denne bryteren til, men det kan hende at saken din kan løses med assosiasjon.

Jeg skal bruke den til å starte en flow tenkte jeg, som sjekker status på garasjeporten og åpner den, en flow for å lukke, en annet for å åpne.

Med vanlig scene i appen, så har jeg forstått det som at sceneid skal komme automatisk inn i appen når jeg trykker på knappen, men når jeg gjør det så skjer det ikke noe. For meg ser det ut som at FH ikke klarer å motta signaler fra knappen.

Da skjønner jeg :+1:
Jeg må si meg enig med deg i at det virker som huben ikke mottar de meldingene, dessverre.
Det er jo litt rart, siden de fleste IKEA bryterne funker helt fint. Jeg har 2-3 varianter av de selv, som funker helt fint.
Jeg melder det uansett inn, slik at vi kanskje får fikset det (merk at det ikke er noen lovnad for at det kommer).

2 Likes