Hei,
Satte opp smarthub og han-sensor for tre dager siden, men jeg får ikke opp noe logg eller historikk på strømbruk.
Jeg har gjort ting som burde komme i loggen. Sikkerhetskopi fungerer og har restartet smarthuben et par ganger også.
Noen tips?
Hei,
Satte opp smarthub og han-sensor for tre dager siden, men jeg får ikke opp noe logg eller historikk på strømbruk.
Jeg har gjort ting som burde komme i loggen. Sikkerhetskopi fungerer og har restartet smarthuben et par ganger også.
Noen tips?
Har du også husket å laste ned “Event collector”, via Playground i appen? Playground ligger på fastnøkkel symbolet i appen.
Hei!
Det ser ut som huben ikke klart å opprette databasen som tidslinjen og Event collector lagrer data på. Jeg har forsøkt å rette dette nå. Kan du sjekke tidslinjen din? Event collector skal også være i orden, men denne vil ikke ha noe data før neste hele klokketime.
Yes! Tusen takk, nå fungerer det
Dette ligner veldig på min situasjon @Anders
Hva må til for å sparke igang energidata?
@TerjeU
Jeg sjekket litt på din sak og dette er ikke samme problemet.
I tilfellet i denne tråden bunner det i at huben sliter med å opprette en database å lagre data i, inkludert strømdata.
Hos deg så det ut som tidslinjen funket, i tillegg til at den hentet strømdata fra andre enheter.
Vi har sett dette hos flere enn deg, så vi er på saken.
Samme symptom her. @Anders kunne du tatt ein rask sjekk om du finn ut av det?
@jon Jeg forsøkte en liten fiks på huben din nå. Kan du sjekke energistatistikken din om et par timer?
Yess det var det som skulle til!! Takk
Ved nærare ettersyn så vert fortsatt majoriteten av z-wave og zigbee einingane ikkje registrert i loggen i thingsplex, som eg er vant med frå hushaldninga der eg budde før. Det ser ut som at kun dei nyaste einingane vert vist, i tillegg til integrasjonane frå Playgrounds. I tillegg slit eg med at einingane ikkje ser ut til å vera tilordna ein Location i thingsplex. Usikker på om det er relatert men trudde i utgangspunktet det. Fleire som slit med det samme?
Så bra at det funker!
Ut ifra bildene fra TP ser det ut som det er valgt temperatur i rom og ikke på enhetsnivå. Om du trykker på Dashboard settings kan du velge å vise enhetene i stedet for lokasjonen.
Var nok litt kjapp på avtrekkaren (igjen). Ein del av einingane trengte rett og slett litt meir tid på å komma i gang med rapportering etter oppdateringa