Logg og strømhistorikk fungerer ikke

Hei,

Satte opp smarthub og han-sensor for tre dager siden, men jeg får ikke opp noe logg eller historikk på strømbruk.

Jeg har gjort ting som burde komme i loggen. Sikkerhetskopi fungerer og har restartet smarthuben et par ganger også.

Noen tips? :slight_smile:




Har du også husket å laste ned “Event collector”, via Playground i appen? Playground ligger på fastnøkkel symbolet i appen.

Hei!

Det ser ut som huben ikke klart å opprette databasen som tidslinjen og Event collector lagrer data på. Jeg har forsøkt å rette dette nå. Kan du sjekke tidslinjen din? Event collector skal også være i orden, men denne vil ikke ha noe data før neste hele klokketime.

Yes! Tusen takk, nå fungerer det :slight_smile:

1 Like

Dette ligner veldig på min situasjon @Anders
Hva må til for å sparke igang energidata?

@TerjeU
Jeg sjekket litt på din sak og dette er ikke samme problemet.
I tilfellet i denne tråden bunner det i at huben sliter med å opprette en database å lagre data i, inkludert strømdata.
Hos deg så det ut som tidslinjen funket, i tillegg til at den hentet strømdata fra andre enheter.
Vi har sett dette hos flere enn deg, så vi er på saken.

1 Like

Samme symptom her. @Anders kunne du tatt ein rask sjekk om du finn ut av det?

@jon Jeg forsøkte en liten fiks på huben din nå. Kan du sjekke energistatistikken din om et par timer?

1 Like

Yess det var det som skulle til!! Takk :heart:

1 Like

Ved nærare ettersyn så vert fortsatt majoriteten av z-wave og zigbee einingane ikkje registrert i loggen i thingsplex, som eg er vant med frå hushaldninga der eg budde før. Det ser ut som at kun dei nyaste einingane vert vist, i tillegg til integrasjonane frå Playgrounds. I tillegg slit eg med at einingane ikkje ser ut til å vera tilordna ein Location i thingsplex. Usikker på om det er relatert men trudde i utgangspunktet det. Fleire som slit med det samme?


Så bra at det funker!
Ut ifra bildene fra TP ser det ut som det er valgt temperatur i rom og ikke på enhetsnivå. Om du trykker på Dashboard settings kan du velge å vise enhetene i stedet for lokasjonen.

Var nok litt kjapp på avtrekkaren (igjen). Ein del av einingane trengte rett og slett litt meir tid på å komma i gang med rapportering etter oppdateringa :+1:

1 Like

Samme problem hos meg. Logg fungerer ikke og ikke strømistorikk. Har opprettet support-sak.