Namron termostat har feil temperatur valg i app

Det er merkelig. Det skal i utgangspunktet ikke være nødvendig med reinkludering.

Grunnen til at jeg satte den som løst er at fiksen ble lansert i oppdateringen og jeg kom med en forklaring på hvordan det fungerte. Hvis dette viser seg å ikke funke i deres tilfeller må vi jo selvfølgelig undersøke dette.

@Squi Har du reinkludert begge termostatene?
Legg gjerne til support-brukeren i appen din, så skal jeg få tatt en kikk.

@vindbe12 Om jeg forstår riktig så har du stilt inn på gulvføler på selve termostaten. Dette vises sporadisk i appen, altså den hopper mellom hvilke verdier den viser?

Ja, har lagt inn gulvføler i reguleringen, og at gulvføler skal vises i display.
Etter oppdateringen så det rett ut et par ganger. Altså at jeg så at temp i FH var høyere enn normalt har vært, at jeg sjekket fysisk på termostat at det stemte, men når jeg så på appen igjen, var den tilbake til lavere verdi(romføler). Dette opplevde jeg et par ganger, deretter har jeg ikke sett det før akkurat nå: Går inn og det vises 24 ( som er gulvføler), denne vises i 30 sek, så veksles det til 20,7 (som er i rommet utenfor)ises alltid romføler når jeg er inne
Nytt for meg nå er også at det under tempbar vises knapper for Heat, Auto, Dry air, Off, før har det kun vært Heat og Off.

Takk for info!
Dette er meldt inn til zigbee-utvikling for å finne en løsning på :+1:

2 Likes

Support-bruker er aktiv og har stort sett vært det :slight_smile:
Jeg har kun reinkludert en termostat. Baderom - Temp bad nede.

@vindbe12 har helt rett. Jeg fikk ved noen korte øyeblikk gulvføler synlig.
Forsvant like fort som den overraskende viste rett.

Hei, eg har fått ett problem som kan ha samenheng med det i denne tråden.
Problemet kom etter siste oppdatering.
På Namron termostater som ikke har aktivert gulvføler kommer det av og til melding om lav temperatur: 0 grader. Rett etter blir det rettet. Det kan hende det er tilsvarende “bytting” av temperatur på de andre, men der får jeg ikke opp varsel, siden temperaturen på gulvføler er høyere.

Eg har følgd meir med på problemet med kva temperatur som vises i FutureHome appen:
Det viser seg at temperaturen for Namron termostater, varierer mellom gulv og rom-temperatur. Dette er uavhening av kva temperatur som er valgt på sjølve termostaten (Luft, gulv eller luft med gulv maks).
Problemet resulterer i ein del varslig om lav temperatur (0) der det ikkje er installert gulvføler. For dei andre varierer vist temperatur mellom gulv og luft.
Eg er kjent med at det finst to utgaver av Namron termostat med likt varenummer.
Den eldre (som eg har) mangler regulering av gulv-maks i brukergrensesnittet. Det kan og hende det er andre ting som er forskjellig.

Hei!
Takk for oppdateringer på dette.
Det er meldt inn til utvikling hos oss og vi jobber med en fiks. Jeg er usikker på når den vil være klar, men det er på blokka vår :+1:

2 Likes

Har også opplevd at termostat rapporterer 0 grader. Se skjermdump vedlagt.
Dette etter siste oppdatering.

Er dette problemet med namron løst?