Hei,
Jeg kjøpte 3 Dimmere og 3 Brytere type Namron Z-wave fra Elektroimportøren og de ga meg instrukser på Zigbee når de solgte meg Z-wave…
Jeg fikk lagt til alle dimmere og brytere uten problemer og fulgte instruksen den ansatte ga meg. Prøvde febrilsk å parre bryter opp direkte mot dimmer uten hell. Helt til jeg fant ut at det aldri ville funket siden jeg hadde Z-wave og måtte programmere de via app’n.
Jeg tenkte nå skal jeg begynne fra scratch! Gi enhetene nye navn og sette i gang med å lage scenes så jeg kan få brukt bryterene mine.
Jeg gikk inn i app’n for å bytte navn på enhetene for å gjøre alt mer ryddig men det virket ikke. Så jeg tenkte jeg får slette de og legge de til igjen men det gikk ikke heller. Jeg har prøvde å trykke “Delete”+“Aktivert inclusion/declusion” på dimmer/brytere, Force delete virket ikke, og tilbakestill til Fabrikkinnstillinger på bryter/dimmer virket ikke heller… Jeg ble desperat og tilbakestillte Smarthub’n og nå er alt kjørt! Får ikke lagt til en eneste enhet i appen… Står bare at den “Node’n eksisterer allerede i systemet”