Namron Z-Wave Dimmere og Brytere Problemer!

Hei,

Jeg kjøpte 3 Dimmere og 3 Brytere type Namron Z-wave fra Elektroimportøren og de ga meg instrukser på Zigbee når de solgte meg Z-wave… :neutral_face:
Jeg fikk lagt til alle dimmere og brytere uten problemer og fulgte instruksen den ansatte ga meg. Prøvde febrilsk å parre bryter opp direkte mot dimmer uten hell. Helt til jeg fant ut at det aldri ville funket siden jeg hadde Z-wave og måtte programmere de via app’n.

Jeg tenkte nå skal jeg begynne fra scratch! Gi enhetene nye navn og sette i gang med å lage scenes så jeg kan få brukt bryterene mine.

Jeg gikk inn i app’n for å bytte navn på enhetene for å gjøre alt mer ryddig men det virket ikke. Så jeg tenkte jeg får slette de og legge de til igjen men det gikk ikke heller. Jeg har prøvde å trykke “Delete”+“Aktivert inclusion/declusion” på dimmer/brytere, Force delete virket ikke, og tilbakestill til Fabrikkinnstillinger på bryter/dimmer virket ikke heller… Jeg ble desperat og tilbakestillte Smarthub’n og nå er alt kjørt! Får ikke lagt til en eneste enhet i appen… Står bare at den “Node’n eksisterer allerede i systemet”

Hei @Kimbo !
Leit å høre at du opplever problemer, men det kan virke som du er en av de som er berørt av et pågående problem med “connection til hub core”. Står info om det her; https://status.futurehome.io/
(Det er også en subscribe knapp oppe til høyre, da får du epost ved oppdateringer på status).
For å løse problemet kan support hjelpe deg med en “workaround” inntil fiksen er ferdig i intern testing.
Support kan nås på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no