Dimming med Namron 2K bryter og dimmepuck, begge Zigbee

Hei, kjapt spørsmål. Har en zigbee 2k bryter og en zigbee dimmepile, begge fra Namron. Leste de inn i FH, og la inn rett kanal i thingsplex, slik at de er koblet sammen. Har satt en minverdi for å unnga at de går til “svart”. Bryteren av/på på kanal 1 finker helt fint. Men prøver jeg og holde inne for og dimme opp/ned så går den enten til “min” eller “max”. Den stopper ikke når jeg slipper bryteren. På appen kan jeg dimme fint… noen tips? Dette med lysstyring begynner å bli helt natta.

ser jeg kan sette automasjoner, men opplever da at nevnte bryter blir ustabil.

Ser også at det er mulig og holde inn knapp for og få bla ‘‘down’’ i appen, men hva skal jeg da sette lyset til?

finnes det enkle forklaringer som går på Lysstyring i FH og Thingsplex?

kan man sette min/max nivåer på dimmere i Thingsplex? dimmehastighet?

Hei!
Jeg testet dette nå med en Namron pære og Namron bryter, og jeg fikk dimmet opp og ned med både app og bryter. Jeg tror kanskje det er noe i kommunikasjonen mellom disse to som er problemet, siden de ved assosiasjonen er linket direkte seg imellom, uavhengig av huben :thinking:

Hei,

Takk for svar. Forslag til løsning? Har forsøkt å resette både dimmer og trykknapp, men får ikke annet resultat. De er pr nå 5cm fra hverandre, så avstand skal ikke være et problem.

Odd

ons. 8. nov. 2023, 09:53 skrev Anders Faleide via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Jeg tenker det kan være verdt et forsøk å pare de sammen via TouchLink.
Måten det gjøres på er å aktivere TouchLink på dimmern først, for så å aktivere TouchLink på bryteren for å linke de.
Jeg er usikker på hvordan det aktiveres helt konkret, men det skal stå i manualen til både bryter og dimmer.

Ok, takk

ons. 8. nov. 2023, 10:52 skrev Anders Faleide via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

1 Like