Dimme via trykknapper på zigbee 4kanalers namrom m.f

hei
jeg sliter med å få bryteren til å dimme, tanken var at trykk er av/på og holde inne er dimme opp og ned. det funker faktisk på ikea hub om jeg parrer bryteren direkte med ikea sine lamper, men jeg får det ikke til å funke på futurehome huben, parrer jeg bryteren direkte til lampene mens pærene er koblet til hubben så faller pærene ut.
jeg har litt problemer med å lage flows direkte i thingsplex, så jeg er stuck med appen med mindre jeg får en lettfattelig tutoreal :wink:
er det noen læsning på dette?

Hei!
Har du forsøkt dette?

Jeg har ikke testet dette med en namron bryter

Hei, ja dette er slik det er gjort, alt kommer jo inn og jeg får styrt alt med namron bryteren, men dimmefungsjon får jeg ikke til når bryteren er koblet mot futurehome…

1 Like

@edward Jeg havner i samme situasjon som deg.

Bruker Namron Zigbee 2 kanals bryter koblet til FutureHome og bruker automasjon for å slå av og på to scener. Scene Id på bryter off og scene Id på bryter on fungere greit.

Men jeg finner ikke en måtte å bruke dimme funksjonen på brytere.

Når jeg trykker ned dimme knapp får jeg sceneID Move Down i automasjon men i aksjonen er det ikke noe måtte og dimme opp/ned.

@espen hva anbefaler du ?

ble det noe svar på denne?

Moped

tir. 7. nov. 2023 kl. 15:12 skrev Odd Jørgensen via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Nope

tir. 7. nov. 2023 kl. 17:05 skrev Edward Smith <esmi83.es@gmail.com>: