Zigbee brytere

Er det sånn å forstå at trådløse zigbee brytere ikke et støttet enda? eller er det noen som virker mot by hub?
Tror nok jeg må få på plass fysiske brytere for å beholde WAF før montering av zigbee pærer :see_no_evil:

Elko sine er zigbee :wink: namron fåes også i zigbee, men usikker på støtten der sålangt

Noen som har testet disse da?
https://www.ikea.com/no/no/p/tradfri-tradlos-dimmer-hvit-70408595/

Nei - jeg hadde en ikea bryter, rund variant, i smartthings en gang. Men tilbakemelding fra “community” er forøvrig at den dimmeren du lenker til er lite responsiv, og at det kan virke som man avogtil må trykke hardt eller en gang til fordi den ikke registrerer trykket🤔

Men om du har noe zwave mesh, kan du bruke en trådløs z-wave bryter også, til å styre zigbee lysene dine.

Får se hva jeg gjør da😊 har ikke funnet noen z-wave brytere til gunstig pris enda. Hadde håpet på å slippe ganske billig unna, da dette er i kjeller, boder og andre rom som ikke er så mye i bruk👍🏻

Om du følger med på kundeavisen til Elektroimportøren, eller får epost på søndagskuppene, hender det at det er 50% på disse :wink:

Jeg abbonerer på alle slags nyhetsbrev fra de fleste nettbutikker som selger z-wave :joy:

1 Like

Hei! Noen som har Elko sitt endevender kit installert? Dimmeren ser ikke ut til å ville være tilkoblet både endevender og FH samtidig. Forstod det sånn at FH støtter Elko sine produkter og det bør funke!

Er det noe nytt angående zigbee brytere @diaa/@alivinco ? :blush:

1 Like

Venter også på dette. Trådløse Zigbee brytere. Testet ELKO og Namron sine, men ikke støttet. :weary:

Namron sine zigbee brytere går ikke inn? Zwave bryterne gjør iallefall…

1 Like

og akkurat nå er vel de rimeligere enn Zigbee bryteren på Elektroimportøren hvertfall

1 Like

Jeg får ikke Elko sin smart endevender dimmer til å funke i FH. Den kommer inn, men kan ikke gjøre noe med den annet enn å gi den et nytt navn og plassere den i et rom. Under type kan jeg bare velge “Ikke noe” Hadde fått forståelse for at Elko var gode venner med FH. Trodde alt av Elko funket. De ordinære Elko smart dimmerne funker veldig bra.

2 Likes

@OvRoK den står på listen over enheter vi ønsker å støtte;
https://feedback.futurehome.io/device-support/p/support-elko-endevender-kit

1 Like

Det ser ut som ELKO Endevender har utgått (Q3 2020) - se ELKO sine sider : https://proff.elko.no/316-endevender/esh-plus-316-endevender-rf-ph-article2625-3003.html

Og kan heller ikke se de kommer med tilsvarende produkt… :frowning:

Håper FH kommer med støtte til en trådlås Zigbee bryter/dimmer snart - kanskje fra 1. feb 2021 :wink:

Ja har sett dette. Forstår ikke helt hvorfor. Og som du nevner, har de ingen erstatter. Jeg kjøpte denne tidlig i fjor, og integrerte den i Smartthings som jeg brukte da. Funket bra der med Device Handler for Elko. Men har siden det gått over til FH, og har snart lagt alt over i FH, så da var det kjipt å komme bort i problemet med at ikke FH støttet denne endevenderen. Da er spørsmålet om jeg må lete etter andre alternativ til Elko endevender. En ting jeg liker med denne endevenderen er mulighet for å koble til trafo for å slippe batteridrift. Jeg er allergisk mot batteridrift.

1 Like

Må si meg enig her. FH reklamerer med at alt av ELKO skal fungere men så langt har jeg 4x endevender kits som ikke gjør det de skal. Fungerer i Homey og burde være noe FH skulle klare å få til…

Jeg er fortsatt på leting etter en Trådløs Zigbee bryter/dimmer som støttes av FH. Noen som vet om noen eller som fungerer selv om de ikke på supported device list…?

Jeg har fått en zigbee bryter i fra namron til å funke, må lage en flow i thingsplex til den. Men du mener kanskje noen hvor man slipper det? Uten en flow i thingsplex får jeg den kun til å funke som modusbryter