Namron zigbee 4 kanal bryter

Hei,
Er helt ny i smarthome verden, men har funnet ut ein del med hjelp av mr google.
Jeg klarte feks å installerer 3 namron zigbee dimmer og legger dei til i FH. Alt gikk som det skal.
Men i denne øyeblikk når jeg binder zigbee 4 kanal bryter med et rele, til å styre lys manuelt , så forsvinne selve releet fra FH.
Skal det være sånt at enten det ene eller det andre funker,eller må jeg følge ein spesielt vei?
Håper på ein svar for dummys😉

Hei og velkommen til forumet!
Dette skal kunne løses ved å legge inn både dimmerne og bryterne på huben før du linker de sammen. På denne måten skjønner enhetene at de skal snakke sammen, fremfor å overta kommunikasjonen.
Håper det løser seg :smiley:

Takk for svar👍.
Jeg har fått det til at jeg kan slå av og på lyset med bryter og FH app.
Eneste er at jeg kan ikke dimmer lyset med bryteren , bare med appen.
Må jeg lager ein automasjon for å få det til ?

Hei @Anders ,

I have a related problem. My Namron 4 channel remote used to work like a charm with Futurehome. It is paired only to the hub, an I use flows to switch and dim the light sources (IKEA LED drivers). This worked both with the 4 zone controls of the remote, and also with the 2 scene buttons. After one of the latest Hub updates, the hub doesn’t see the scene commands any longer. They don’t even show up in the message stream. The zone controls still work. Any idea?

@Tommy67
Har du satt opp scener for å styre lysene? I så fall vil det kun funke med av og på. For å få til dimming må både lys og bryter legges inn på huben før du bruker samme metode for “binding” som du har beskrevet tidligere her.
Om dette ikke funker, er det en feil noe sted og jeg vil anbefale å ringe supporten vår (23 50 68 47).

1 Like

@Spielkind
This is weird. We have had some issues on the latest zigbee update, and I suspect that the latest version is the problem here. It is a good thing that the link still works, but I will definitely report this lacking functionality to the developers!

1 Like

Jeg har et lignende spørsmål. Har 4 kanalsbryter Namron, limked til 3 LED smart-pærer fra Ikea. Installert i mai 2023.

Av/på funker veldig fint.
Dimming går også, men når den starter lar den seg ikke stoppe. dvs, den går da enten til fullt lys, eller ned til minimalt lys.

Hva kan gjøres?

Hei. Sliter med det samme, fant du noen løsning?

Mvh
Anders

Nei, byttet til 1 kanals bryter og grupperte alle lyspunktene på den, det fungerte.

Per Ivar Lund
Mobil +47 415 70 363