Futurehome app speiler ikke aktuell status fra lys og dimmere

Hei

Jeg har et uttal Namron z-wave dimmer-pucker, koblet opp via direkte styring på klemmene, assosiasjoner og styring via futurehome-app. Styring direkte og via assosiasjoner (mot Namron 4-veis bryter) fungerer bra, men appen speiler ikke hva som faktisk skjer. Lys står av når de er på, og på når de er av i appen. Jeg kan styre lysene derifra, men må ofte ta en strafferunde med av og på en gang før den reagerer. Det virker ikke som om status blir rett registrert.

Er det noen tips til løsning på dette her?

Samme problem her. Gjelder gjelder zigbee enheter (IKEA, Elko og Hue). Alle enheter rapporterer ok signalstyrke etc.

Samme problem med Elko smartbrytere. Problemet dukket opp for noen måneder siden. Har vært i kontakt med support før sommeren, men oppdateringer hjalp ikke. Har ikke fått svar fra dem siden om det.

Hei

er det noen som har en bra løsning her? Appen fungerer slik den er nå svært dårlig til å juster lys med, da dimmenivå hopper opp og ned, og status nesten aldri stemmer.

Hvilken type lys har du? Jeg har feil med hue plugger som er koblet gjennom zigbee, men IKEA og andre er ok.

Jeg har led og glødetråd, både lyspærer og downlights.

Er det gjennom en dimmer? Hvilken type?

Namron dimmer

Jeg har en Namron zigbee dimmer - har ikke merket det med den.

Kan være signalproblem. Er det langt ellermange hindermellom den og hubben? Ellers har du andre enheter rundt den?

Et par meter. Det er problem med alle mine namron dimmere. Jeg har kanskje fem eller seks av den

Testet min nå - opplever det samme, men har ikke merket det før - bruker kun selve dimmer og automasjoner med den, og det fungerer riktig med de.

Anbefaler at du rapporter det si tilfelle ingen andre har.

Hvordan i alle dager melder jeg inn noe? Ringer support? Er det namron dimmer du også har?

Ja, jeg har denne.

Enten ringe ellers send e-post. Jeg sender e-post kun om jeg rapportere noe jeg vil ikke ha svar på. E-post til de tar veldig lang tid å svare (som med nesten alle andre).