Jeg opplever ofte at lys som er skrudd av, står som på i appen. Jeg har siste oppdaterte app.
Hadde samme problem for litt over et år siden og ble til slutt fikset av Futurehome. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette selv for å slippe at det skjer igjen. Eller må support fikse det for meg igjen?
Elko Smart RS16 Dim Vri lysbrytere med Zigbee. Nesten alle lysene styres med det, så har ikke helt skjønt hvorfor noen av de oppfører seg annerledes.
Sist gang så var det mye frem og tilbake, men problemet forsvant etter at de oppdaterte huben. Men jeg skjønte ikke helt om de kunne oppdatere den på en annen måte enn det jeg kunne gjøre via appen, for før de fikset det så hadde jeg og prøvd å oppdatere og restarte flere ganger uten hell.
Jeg har vært i kontakt med Futurehome om dette problemet. Jeg har denne feilen på Zigbee dimmere. Futurehome har sagt at det blir rettet i neste release.
Jeg oppdaterte smarthuben i forrige uke med siste programvare, men lysproblemene er der fortsatt. Når jeg våknet i dag morges insisterte den på at syv lys står på når det bare skal være to (plantelys). Jeg brukte hovedknappen i appen og skrudde av alle lysene, gikk inn igjen to minutter senere og da insisterer den på at den hadde to lys som står på, noe som fortsatt ikke stemmer. Jeg skrur av alle lys igjen, skrur på de to plantelysene, lukker appen og går inn igjen, nå sier den at den har fire lys som står på. Skrur av de to som ikke stemmer, lukker appen, går inn igjen og nå er det et annet rom som påstår at det har lyset stående på.
Så problemet har faktisk blitt verre. Før var det bare to rom som pleide å påstå at de hadde lys på når de ikke hadde det.
Det er den stor zigbee release vi venter på. Den som nettopp var relatert til elbillading og strømkontroll. Det er Zigbee versjon 3.0 som de forventer skal fikse dette.
Jeg vet zigbee har problemet fortsatt. Har det med hue plugger lagt direkt i systemet og Namron Dimmer.
Men jeg kan ikke huske å har lest om det med zwave - det var et problem før forrige zwave oppdatering, men trodde jeg leste det var fikset…… Men jeg har ikke zwave dimmere ennå, så ikke sikkert jeg vil ha merket det. @mjustiniano - om du ikke har lest om andre som har det med zwave, det er kanskje verdt å rapportere det til support. Jeg har en som skal bli installert snart og kan sjekke også.
Jaggu har du rett. All belysning fungerer som regel, men alt er på kanal 0
Endret til kanal 1, slik det står her:
Og her:
Har hatt det slik i 2 leiligheter i 3 år
Da har jeg endret alt fra kanal 0 til kanal 1, og tilegnet rom kun på kanal 1.
Virker til å fungere bedre allerede der jeg har hatt litt trøbbl.
For en n00b feil
Når det gjelder kanal 0 (og kanal 2), skal den stå som Lys eller Ikke noe? Går ut fra det siste.