Ingenting fungerer, får ikke lagt til enheter zigbee eller z-wave, dårlig start

Hei smarte mennesker!

Jeg gikk til innkjøp av en Futurehome controller igår og har trøbblet litt med å legge til enheter. 3stk termostater fra Elko fikk jeg lagt inn ok og en Heatit 16A rele etter litt om å men.

Idag skulle jeg legge til elko dimmere, får dem opp når jeg søker dem opp, men så fort jeg trykker ferdig blir alt borte og jeg må starte på nytt.
Samme når jeg skal legge til røykvarsleren fra Futurehome, nå står den bare å i stilling 2 av 2 når jeg legger til ting og går ikke videre.

Reinstallert apper, prøvet 3 forskellige mobiler 2 android 1 apple

Nå har jeg resatt huben, så nå får jeg ikke lagt til noen ting…
Zigbee enhetene blir funnet, men når trykker ferdig blir alt borte, som ingenting har skjedd.
Z-wave enhetene blir funnet men stopper opp på 2 av2 overfører innstillinger.

Så fra å ha ett litt smart hus i går, så har jeg fått fordummet huset i dag :-p

Begynner å lure på om det er jeg som ikke forstår systemet?
Hva burde jeg gjøre nå?
–Hjelp!

Det høres ut som det aller beste er å ringe support telefonen, 23 50 68 47.

Evt så ville jeg påsett at både hub og alle enheter er resatt, slik at man begynner helt på scratch. (Hvis du bare resatte hub nå). Jeg har ikke hatt ditt eksakte problem, men har tidligere opplevd at noen ting er litt tricky å få lagt til, det har dog alltid løst seg etter noen forsøk.

Det høres ikke bra ut, men jeg tror vi skal kunne klare å løse dette ganske fint om du ikke allerede har løst det med support. Send meg gjerne e-posten du bruker i appen på en dm, så skal jeg se om vi finner ut hva som har forårsaket dette.

1 Like

Har mye samme problemet.

I appen får jeg ikke koblet til noen ting. Uansett hva jeg prøver på, går det en liten stund før jeg får melding om “something went wrong”.

På fredag, når jeg fikk HUBen, fikk jeg stadig pushvarsel om HUB offline/online om en annen.

HUBen finner jeg i Fing. Ingen nettverksproblemer ellers. Får heller ikke opprettet rom.

Avinstallert og installert appen på nytt et par ganger

Hei!
Det må vi få undersøkt! Kan du melde det inn på support på 23 50 68 47 eller support@futurehome.no ? :slight_smile:

Sendt mail en gang før uten å få svar før jeg skrev her. Sendt ny mail nå.