Smarthub 2 - reagerer ikke på noen interaksjoner

Hei

Hatt FutureHome siden 2015, og byttet i dag ut HUB med versjon 2. fulgte veiledning og i dashboard ser ting bra ut. Men, ingen interaksjon virker. Verken å justere lys, varme eller noen varsler.

Tilsynelatende er alt ok. Startet HUB på nytt, sjekket oppgradering og alt ser bra ut. Altså: ingen respons.

Kun z-wave enheter (46stk)

Regner med dette er raskt løsbart. Noen forslag?

Hei!
Så du gjenoppretter en backup?
Når var backup fra?
Vet du hvilken versjon av backup-restore du på den andre huben?

Det gjør jeg ja. Backup er fra kl 19:51 i dag. Usikker på versjon, men oppgraderte HUB 1 før jeg tok sikkerhetskopi.

Så skrev jeg at dashboard så bra ut. Det stemmer ikke helt. Også her henger alt

Jeg ser nå at alle enheter har status «Signal - Problem». Betyr dette at alle enheter må inkluderes på nytt? Håper jo egentlig ikke det…:slight_smile:

Mest sannsynlig kan det reddes, men har dessverre ikke tilgang til pc nå i kveld. Kunne du sendt meg en PM her på forumet med eposten du bruker i futurehome appen, samt navnet på stedet ditt?

Normalt sett burde dette gå via våre support kanaler (telefon / epost), men de er bare tilgjengelig på hverdager. Skal se om jeg får tatt en titt ila helgen så du ikke er helt uten smarthus hele helgen :slight_smile:

1 Like

Takk:-)

PM er sendt.

1 Like

Jeg har det samme problemet. Måtte restarte HUBen for å kunne betjene utstyret fra app og modusbrytere. Dette måtte gjøres flere ganger daglig. Koblet alle enheter fra og tilbake, men problemet fortsatte.
Nå benytter jeg gammel HUB der alt fungerer som det skal.
Så er spent på om det har kommer noe fix😊

1 Like

Eg måtte også kontakte support når eg kjøpte ny Hub, så tror en burde oppdatere guidene, sånn som det er nå så må support inn å gjøre noe svart magi ved overgang til ny hub.

1 Like

Jeg har samme problem. Har forsøkt flere henvendelser til support per epost, men får ingen respons.
Etter bytte til siste versjon av hub har dette gradvis oppstått. Nå har jeg signal feil/problem på alt.
Fungerte fint 1-2 uker før garasjeportene falt ut først og siden har det bare blitt verre.
Gjorde et forsøk på ekskludere den ene garasjeporten for så å inkludere. Det fungerte et døgn før samme problem kom tilbake.
Jeg fulgte oppskriften til punkt å prikke, dvs. forrige hub på siste versjon, backup, fjernet husholding, koblet til ny hub og importere backup.
Sendte første epost for 3 uker siden og har purret 2 ggr. Ingen respons!

Nei response tilbake på supportsak det er for mye å forlange. Eg venter også på svar på min, har purret og svart tilbake, men hører ikke noe.

Min erfaring er at en må ringe, ellers så stopper det opp dessverre.

1 Like

Hei. Kom du noen vei med denne? Har samme problem, ingen av enhetene som var lagt til i HUB1reagerer på kommandoer nå som jeg har byttet til HUB2. Fulgte anvisning ved bytte. Står problem på alle enheter.
Ha prøvd å sende mail til support, men ingen respons der.

Eg måtte ringe support å få dem til å fikse.