Oppgradert til Smarthub 2/II, interaksjon fra app virker ikke…

Hei.

Har hatt Futurehome siden tidlig oppstart, og har nå kjøpt ny Smarthub II. Har tidligere oppgradert fra classic og dette har fungert greit.

Etter å ha oppdatert eksisterende Smarthub med nyeste firmware/software tok jeg en fersk backup av oppsettet.

Registrerte ny Smarthub II, og gjenopprettet fra tidligere backup. Ting ser tilsynelatende greit ut, men ting er veldig ustabilt :face_in_clouds:

Utfordringen er at brytere, dimming, modusvalg fungerer greit etter oppstart/restart, men etter en stund «fryser» ting, og ingen handlinger fra app vil fungere.
En spesifik handling som alltid fremprovoserer dette er et modusbytte, hvorpå ingen handlinger på enhetene fungerer via app.

Det merkelige er at alle fysiske endringer på lysbrytere/dimmere, modusvalg etc. oppdateres umiddelbart (!) og korrekt i appen dersom gjort «eksternt».

En restart av Smarthub «fikser» ting igjen, men så fort man gjør et modusbytte stopper ting opp igjen.

Mistenker at det er noe krøll med restore fra gammel hub.

Har primært Z-Wave enheter, bortsett fra en gammel (Enocean) modusbryter, som erstattes av ny (Z-Wave)

Ser at det er en annen tråd her, Smarthub 2 - reagerer ikke på noen interaksjoner, som virker å være relatert til samme utfordringer jeg har.

Noen andre som har opplevd det samme, og/eller som kan bistå med feilsøking her?

Hei!
Som du skriver, ser det ut som det kan være relatert til det samme som den tråden du linker til. Ut ifra denne virker det som at dette har løst seg via support, så jeg videresender denne til support-systemtet vårt. Du vil motta oppdateringer på e-post :+1:

Det er allikevel interessant å høre om det er flere som opplever det samme, hva som har blitt forsøkt, eventuelle løsninger eller nye feil som har dukket opp.