Skifte smart hub

Hei har classic og hub og har nå kjøpt siste utgave med zigbee ,finnes det noen oppskrift på å skifte hub ? Må jeg legge til alle enheter på nytt ?

Tusen takk

1 Like

Hei da har jeg skiftet smarthub til zigbee og ingen av mine automasjoner fulgte med over og grunnet feil i app så får jeg ikke laget nye !!! Noe løsning på dette?

om du tar kontakt med support så kan vi flytte over flowene til den nye huben. Per dags dato er ikke flows en del av backup (vi har det på lista)

1 Like

Flott at dette er på veg! :grinning::+1: No går eg noko utanom emnet for tråden, men er Zigbee med i sikkerheitskopieringa no?

Nei dessverre. Hvor enkelt det er å ta backup av zigbee chip og måter for å restore på blir undersøkt, men om det kommer eller ei er dessverre litt for tidlig å si

OK. Kryssar fingrane for at det kjem på eitt eller anna tidspunkt, i alle høve. :crossed_fingers:

Når eg tenkjer meg om, @espen, burde ikkje dette med manglande sikkerheitskopiering av Zigbee og automasjonar stå med stor, raud skrift på sikkerheitskopi-sida i appen?

Så lenge dette ikkje er ålment kjent og godt informert om så risikerer de at ein og annan kunde går på ein kjempesmell her viss dei skal byte smarthub eller “berre” nullstille huben for å fikse eit problem.

2 Likes

Helt enig! Jeg har laget en feature request og markert den som en “low hanging fruit”. Det undersøkes også på muligheten å inkludere zigbee enheter i backup

1 Like