Internettport virker ikke på hub

Gikk til innkjøp av en futurehome hub i går. Fikk koblet meg opp i appen og la inn diverse enheter - alt vel så langt. La forøvrig inn heatit termostater og namron dimmere (hvis det skulle ha noen betydning).
Et par timer etter jeg startet med oppsettet mistet huben internettilgangen. Indikatorlysene over nettverkstilkoblingen på huben sluttet også og lyse. Har selvfølgelig sjekket at Internettkabelen virker på andre enheter. Noen som har tips til hvordan dette kan løses?

1 Like

Hei!
Her er det nok best å ta kontakt med support for feilsøking og eventuelt utbedring. Vi kan nås på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no

Oppdatering; fikk byttet til ny Hub på Power i dag uten problemer. Kom hjem, koblet meg opp med ny bruker og fikk lagt inn alle enhetene etter resetting. Dette er totalt 5 heatit termostater, hele 3 namron z-wave dimmere og en heatit røykvarsler.
I starten er det hinsides med delay på dimming av lysene, men de virker ihvertfall fra tid til annen. Termostatene lot seg styre uten problemer i starten.
Etter 3-4 timer begynner systemet å henge og mister kontakt med de tilkoblede enhetene. Fikk kontakt med enhetene i huben igjen etter å ha reinstallert fabrikksinnstillinger, gjenopprettet sikkerhetskopi og avsluttet vinculum i Tp.

Hva er trikset for å få denne særdeles lite smarte huben til å fungere?:slightly_smiling_face:

Samme her, hub’en registrerer seg og finnes og har åpne porter, men ingenting funker (sync, backup, restart, factory-reset, etc).

Hei og velkommen til forumet!
Det ser ut som det har skjedd en liten feil på huben din i paringsprosessen. Her er det lureste å ta kontakt med support (23 50 68 47 mellom 08-16 på hverdager). Du kan oppgi saksnummer: 66783, så vil de skjønne hva det dreier seg om :+1:

De fixet på support, men det er jo litt klurete at hub’en blir stuck slik at man ikke kan rydde opp selv.
Og så er det litt annoying at man må slette household - og dette feilet også i app’en - men support skal fixe nå.
Blir sikkert bra dette, men har litt beta feelingen :slight_smile:

Jeg er helt enig, det burde ikke skje i det hele tatt. Det hender at det dukker opp noen spesielle tilfeller som må fikses manuelt, dessverre.
Håper opplevelsen blir bedre!

Annen low-hanging fruit: ta lowercase() på input for manuell reg. av ID av smarthub i app’en/backend - litt 1980 at man må ha riktig case på hex-input - smart starter i å ha funksjonell SW med god UX.

1 Like