IKEA og FH assosiasjoner

Hei

Jeg har opprettet tråd på dette tidligere (i fjor), men får beskjed av support om å lage ny.

Jeg sliter med å pare ikea-pærer og drivere med ikea-brytere. Jeg får, etter en del trøbbel, lagt alt til i appen. Med to bryterne fikk jeg assosiert lyskildene i Things Plex uten problemer. Med andre har jeg etter mange forsøk klart å både legge til lys og bryter i appen, og pare dem med hverandre ved å slette enhetene, så legge dem til samtidig. Har jeg flaks da finner appen både bryteren og lyskilden, og bryter er også paret med lyskilde.

Jeg får altså lagt bryter og lys til appen etter en del trøbbel. Jeg får også paret bryter og lys med hverandre hvis jeg ikke går via appen. Dette fungerer smertefritt. Men, å pare ting som allerede er i appen med hverandre sliter jeg med.

Jeg ser på nettet, og når jeg snakker med support, at mange sliter med det samme. Kommer FH til å gjøre det mulig å assosiere brytere og lyskilder uten å måtte gå via Things Plex?

Takk for hjelpen!

Hei!
Vi sitter med planleggingen av dette nå :smiley: Vi ønsker å gi mulighetene til å kunne Zigbee-assosiere via appen på lik linje med Z-wave. Jeg tør ikke å si noe om tidslinjen her, siden utvikling kan møte på utfordringer og at vi er i et tidlig stadium.

1 Like

Så kjekt å høre! Takk for raskt svar!

1 Like

Hei, Igjen

Har du noe oppdatering om tidslinje her? Jeg sliter litt med at andre enheter er ustabile, og til tider viser problem i appen. Skulle gjerne tatt dem bort og lagt til for å se om det hjelper, men tørr ikke gjøre det mens det er så avhengig av flaks om jeg klarer å pare pærene med bryterne.