Assosiere ikea brytere med lys - fungerer for noen

Hei

Jeg har paret en haug av IKEA TRADFRI on/off brytere med FH. Har også paret to stk. IKEA drivere, samt ulike IKEA lyspærer og Phillips HUE GU10 downlights. Jeg har paret en bryter med en trådfri driver, og en annen bryter med 4 stk. Phillips lys. Gjorde som beskrevet her, og det fungerte problemfritt.

Jeg har prøvd flere ganger å gjøre det samme for de andre bryterne og andre lys, men ingenting skjer. Bryteren gjør ikke noe. Jeg har også prøvd å pare bryter med lys ved å holde inne knappen slik man parer på IKEAmåten. Lyset begynner å blinke slik det vanligvis gjør når man parer, men bryteren har fortsatt ingen effekt på lyset.

Det kan også nevnes at for noen av lysene er det sånn at når jeg skrur dem av i appen, vises de fortsatt som på (med er faktisk av). Må skru dem av to ganger før appen oppdaterer seg.

Noen tips? Har ringt support som ikke klarte å hjelpe.

Takk for hjelpen!

Hei!
Jeg har selv paret opp og assosiert en god bunke IKEA produkter, og har også sett at noen av bryterne ikke er så enkle å få linket opp til lysene. Mitt problem var denne varianten:
image

Jeg klarte ikke å finne noe godt svar på hvorfor, men jeg mener å huske at denne var forhåndsparet opp til noen lys. Så problemet dukket opp da jeg nullstilte enhetene (for å inkludere de i FH) og prøvde å linke de opp igjen, også på tvers av pakkene som var forhåndsprogrammert.

Dette svaret har jo ikke løsningen på problemet, men jeg deler mine erfaringer rundt dette i håp om at noen fler kanskje har erfaringer og ev. løsninger :+1:

1 Like

Tusen takk for at du deler. Hvis jeg bruker f.eks brytere fra namron, men fortsatt pærer og drivere fra IKEA, vet du om det vil hjelpe?

Jeg har fått en bryter og driver til å fungere sammen, og være inkludert i appen. Jeg skulle gjerne hatt en bryter til i samme lys for å kunne bruke som trappevender. Prøvde slik som beskrevet hos ikea ved å holde bryterne intill hverandre og holde inne pareknappene. Ingenting skjer. Samme hvis jeg legger til driveren på den ekstra bryteren i things plex. Ikke noe skjer.

Hm, jeg tror det skal funke bra med en Namron-bryter til en IKEA-pære, så lenge alle enhetene har “association” som en tjeneste. (Ser du nevnte at du var innom ThingsPlex. Der kan du enkelt sjekke dette).
Når det kommer til å koble opp flere brytere til 1 IKEA pære er jeg veldig usikker. Jeg har ikke fått testet dette selv. Jeg skal se om jeg får tid til å teste dette når jeg kommer hjem :+1:

1 Like