Lysstyring - IKEA trådfri - Philips Hue eller Futurehome?

Hei.
Jeg er ganske så fersk med Futurehome, og har litt IKEA trådfri lys og brytere fra før. Prøvde å flytte over en IKEA fjernkontroll til Futurehome sammen med 3 Namron GU10 pærer, ble jo bare surr.

Flytta de tilbake til IKEA trådfri går, der fungerer jo alt som tiltenkt.

Jeg har lest litt på forumet at noen har fått til IKEA trådfri fjernkontroll, og andre ikke.

Finnes det noen god oppskrift på inkludere IKEA sin fjernkontroll i FH, eller skal jeg vente til Philips Hue hubben og bryter kommer i posten?

Hei!
Grunnen til at noen har fått det til og noe ikke er at det er foskjellige brytere. Det har blitt testet en god del produkter opp igjennom og noen av de nyere IEKA bryterne har vært litt vriene. Det første du må huske på er å legge inn både bryter og lyskilde inn på huben før du begynner å pare de sammen. Grunnen til dette er at de må ha samme knutepunkt, hvis ikke vil bryteren “ta over” kommunikasjonen fra huben, noe som resulterer i at både bryter og lys blir borte fra systemet.
Følg gjerne denne artikkelen for å linke de sammen. Om det ikke går, mistenker jeg at du er av de uheldige som har IKEA bryter som ikke lar seg linke til andre enheter, slik som de nevnte lenger opp i tråden.