Inkludere Philips Hue Smart Plug

Hei,
Jeg har Futurehome Hub II som har Zigbee. Kjøpte nettopp Philips Hue Smart Plug som jeg tenkte å inkludere. Finner lite om det, og ingenting dukker opp hvis jeg setter den i veggen og klikker «legg til ny enhet» så skjer det ingenting.
Noen tips?

Hue produkt går ikke direkte til FH slik som ZigBee produkt fra f eks Ikea. Hue produkt må gå via Hue hub.

Mener jeg leste et sted at det bare var å plugge i og så var det i gang.

Jeg har flere hue produkter direkt mot FH - pærer plugger, bevegelsessensorer, og brytere.

Tipper du må nullstille pluggen - jeg har måtte gjøre det med et par pærer - mest ofte ikke, men noen måtte jeg gjør det før de kom inn.

Søk etter factory reset of Hue smart plug.

Plugger den i, den lyser grønt. Jeg går i appen og velge Zigbee og legg til. Ingenting skjer. Har forsøkt å holde inne i 10 sek og vente til den blinker oransje, uten at det hjelper.
Får levere den tilbake og kjøpe Fibaro i stedet.

Så nå at den hadde blitt lagt til uten at det fremkom på noe vis i FH appen. Under enheter fremkom den som LOM007 og var betegnet som lys.

1 Like

Ja erfaringsmessig er det ikkje alltid appen kvitterer på vellykka legg til. Men den dukkar opp i enhetsliste likevel.