Philips Hue - Dimming via FH virker ikke

Har en Philips Hue Bridge med siste software.

Ute har jeg totalt 7 Ikea Trådløspærer.

I stua har jeg 2 soner med LED downlights som styres vha Namron Zigbee dimmer 4512700.

I Philips Hue App og lokalt på brytere fungere alt som det skal.
Jeg kan uten problem slå på/av og dimme opp/ned.

Har så lagt til Philips Hue inn i FH.
Her kan jeg kun slå på/av de forskjellige lysene/sonene.
Dimming virker ikke. Jeg ser dimmenivået som er satt fra Hue App’en.
Jeg kan forsøke å endre dimmenivået og indikatoren flytter seg, men lyset endrer ikke styrke.
Etter en stund så går indikatoren tilbake til samme nivå som tidligere. Lysstyrken endres fortsatt ikke.

Jeg kan så gå over til Hue App’en og endre lysstyrke (dimmenivå).
Når jeg går tilbake til FH, så ser jeg at dimmeindikatoren har endret seg.

Det kan se ut som om FH får informasjon FRA Hue, men ikke kan gi beskjed om enring av lysstyrke (dimmenivå) TIL Hue.

Skal prøve restart av vinculum når jeg kommer heim i ettermiddag.

Jeg har samme problem her

Restart “vinculum” hjalp ikke.

Hvis jeg sjekker “message stream” i Thingsplex, så ser jeg at det går informasjon om aktuelt dimmernivå hver gang jeg endrer nivå inne i Hue-appen. Når jeg endrer dimmernivå fra FH-app’en så går ingen slik informasjon.
Neste spørsmål blir da: Er det FH-app’en som ikke sender informasjon eller er det Hue Hub’en som ikke mottar og bekrefter?

Et annet spørsmål er om det hadde vært bedre å legge alt rett inn i FH uten å bruke Hue-Hub?

Hei @Svein-Olav!
Kunne du forsøkt å trykke på slideren for det området du ønsker det dimmet til, og se om det hjelper?
Vi holder på å utbedre feil med sliders - siste info kan finnes på status.futurehome.io.
Om dette ikke hjelper heller er det best om du rapporterer det inn til support på (+47) 23 50 68 47 eller support@futurehome.no så kan vi følge opp og undersøke

Hei,

Hvis jeg trykker og ikke trekker slideren til et bestemt område på slideren, så ser det ut som om det faktisk virker.
Dvs. slideren “spretter” opp til 100%, for så å gå til den verdien jeg trykket på - og lyset endrer seg!

Men, å trekke slideren fra nåværende nivå til et nytt nivå og slippe den - DET virker ikke.

Flytta svaret hit, da jeg hadde klart å legge den i feil tråd…