Jeg har en haug av Futurehome lavprofil smartstikk som er koblet til via Homey. Én av disse tenner et lys der den lille knappen er når den er aktiv, mens alle andre er uten lys.
Hvordan kan jeg deaktivere dette lyset?
En annen ting; i Homey bruker jeg Connecte-appen, men skal kanskje bruke Futurehome-appen i stedet? Har det noe å si?
Hei!
Jeg tror egentlig ikke det skal være noen særlig forskjell på de appene, men jeg tenker at du kan prøve Futurehome-appen.
Dessverre er jeg usikker på om dette er innstilling som kan endres i disse appene
Ok takk for svar!
Men hvor kan jeg endre dette da, er det noe jeg kan trykke på hvis jeg åpner den opp e.l.? Det må vel være en grunn til at 1 av mine 40-ish stikk lyser og 39 ikke gjør det
Dette er en innstilling på enheten, som ikke er eksponert noe sted dessverre. Jeg skal høre med zigbee-utvikler hos oss for å se om det er en kommando vi kunne sendt til den spesifikke enheten.
Enten har det ene stikket en eldre firmware-versjon eller så er led-dioden defekt.
Skjønner. Hvordan kan man oppdatere firmware egentlig? Er det mulig å gjøre selv? Er det noen forbedringer i siste versjoner, sånn mtp. stabilitet i zigbee-nettet f.eks.?
Det er ikke mulig å gjøre det selv. Hvis det er endringer som er viktige, vil vi pushe ut oppdateringer via Zigbee adapteren. Det har ikke vært noen vesentlige endringer i FW på stikkene
Hei.
Jeg har sjekket det litt ut og funnet en mulig årsak. Når vi leverer stikkene, kommer de med innstillingen om at lyset på enheten skal være på når uttaket er på. Men om man fabrikkresetter enheten, vil den hoppe tilbake til å være av hele tiden.
Dessverre har ikke vi mulighet til å endre dette i appen, så pr. nå har jeg ingen god løsning til deg. Jeg håper vi får denne innstillingen inn i appen snart.
takk for svar! Det høres jo umiddelbart litt merkelig ut, at 37 av mine 38 stikk da er fabrikkresettet, mens én ikke er det?
Kan jeg fabrikkresette den selv fysisk på enheten? Eller hvordan er det evt gjort i mitt hus?
Den vanligste måten å sette enheten i inkluderingsmodus på er å fabrikkresette den. Så det er kanskje det som er gjort. Jeg tror denne enheten nullstilles ved å holde inne knappen i 5 sekunder.
Viste seg at denne enheten hadde gammel firmware. Jeg oppgraderte firmware til 1.3.3 og da fikk jeg plutselig satt “indicator_mode” til “off” og lyset er av.
Forresten veldig lett å styre dette med Zigbee2MQTT om man setter opp det.